Caut profesor de educaţie fizică să mă înveţe ce exerciţii să fac!
Ce vă aduceţi aminte de la orele de educaţie fizică făcute în şcoală?
Articol de Andreea Marin, 24 Ianuarie 2016, 17:52
Ce vă aduceţi aminte de la orele de educaţie fizică făcute în şcoală?.... Poate destul de puţine lucruri, ţinând cont şi de faptul că pentru unii dintre noi, sportul reprezenta o materie cu "mare potenţial de omisiune"... Ce? Nu sunteti de acord? Câte nu se pot face într-o astfel de oră, cu excepţia sportului, bineînţeles... Păi, vă dau eu nişte idei... de la a scrie o temă, sau a citi o carte, la a savura un suc prin apropierea liceului...
Deşi ştim că există asemenea modele, nu le încurajăm!... pentru că de această activitate fizică depinde cât de sănătosi şi impliniţi vom fi pe parcursul întregii vieţi.... Aşa cum am descoperit până acum, secretul este sa facem sport cu plăcere şi să nu îl privim niciodată ca pe o povară. Tot despre plăcerea de a face sport şi despre lucrurile cu care trebuie să rămânem după orele de educaţie fizică de la şcoală va fi şi acest articol!
În cea de-a treia săptămână din din această lună ( n.r ianuarie 2016 ), am fost la Liceul “Ştefan Odobleja”, din Capitală, unde m-am întâlnit cu profesorul de educaţie fizică, Iulian Rontescu. În partea dreaptă a sălii de sport unde m-a primit să stăm de vorbă, erau vreo 30 de copii de până în clasa a IV – a în timp ce în restul de sală rămas, doar vreo 7 elevi – fete şi băieţi,deopotrivă – jucau volei!
Profesorul Iulian Rontescu recunoaşte că în ciouda importanţei acestei ore pentru sănătatea copilului, adolescentului şi a adultului de mai târziu, cursanţii îşi pierd interesul pentru ea. În plus – în opinia sa – numărul lecţiilor de educaţie fizică la şcolile româneşti este redus. Consideră că ar fi minunat să existe mai mult de una sau două lecţii de educaţie fizică pe săptămână şi propune adoptarea planurilor de învăţământ din ţările foarte dezvoltate unde există 4 – 5 ore de sport pe săptămână în aşa-numitul trunchi comun şi alte 3 – 4 de activităţi sportive preferenţiale.
Cum redobândesc plăcerea de a face sport?
O cauză pentru pierderea interesului pentru ora de sport – mai spune proferosul Iulian Rontescu – sunt modelul de practicare a exerciţiilor fizice preluat din cilurile anterioare , cu alte cuvinte dacă elevul ştie ce să lucreze şi dacă îi place.
În al doilea rând, condiţiile în care se desfăşoară orele de sport sunt foarte importante. În unele unităţi de învăţământ din ţară, nu se poate realiza, din acest motiv, aproape nimic din ceea ce prevede programa şcolară.
Cu ce ar trebui să rămân după orele de educaţie fizică din şcoală?
Profesorul de educaţie fizică Iulian Rontescu spune că în şcoală copiii învaţă un model de lucru, de practică a exerciţiilor fizice, sau a ramurilor sportive. Acest model are trei părţi: modelul initial, modelul intermediary şi modelul final.
Cu alte cuvinte, fiecare dintre ele se referă la diversele etape prin care trece un elev… cum vine el la început la ore, fără să aibă foarte multe noţiuni. Pe parcurs, deprinde anumite exerciţii şi reguli pentru jocurile sportive. La finalul fiecarărui ciclul, programa şcolară prevede un vast bagaj de deprinderi motrice, pe care elevii ar fi extraordinar să le ştie.
AUDIO: Interviu cu profesorul Iulian Rontescu.