Vogue prezintă articole vestimentare mai ieftine
Potrivit lui Sally Singer, director de ştiri şi editoriale de modă al Vogue, revista a inclus de mai mult timp articole vestimentare la preţuri mai mici.
Articol de Paul Poteraşi, 06 Iulie 2009, 12:37
Celebra revistă de modă Vogue, confruntată cu criza financiară, şi-a schimbat strategia editorială şi de marketing, prezentând nu numai articole de lux, dar şi diferite obiecte vestimentare la preţuri accesibile şi femeilor din clasa de mijloc.
Pălării marca Gap, de 40 de dolari, sau eşarfe Tommy Hilfiger, de 48 de dolari, puteau fi găsite până nu de mult în reviste precum Cosmopolitan, care îşi asumau drept public ţintă femeile din clasa de mijloc, cu venituri medii. Totuşi, recent, astfel de articole şi accesorii au început să apară şi în ediţia americană a revistei Vogue, care îşi obişnuise cititoarele cu pictoriale extravagante şi articole vestimentare sau accesorii de lux.
Pentru ediţia din luna iulie, Vogue SUA a lansat o secţiune specială în care au fost incluse doar articole vestimentare sau accesorii cu preţuri mai mici de 500 de dolari.
Potrivit lui Sally Singer, director de ştiri şi editoriale de modă al Vogue, revista a inclus de mai mult timp articole vestimentare la preţuri mai mici.
"Am prezentat mareu articole cu preţuri variate. De când Anna Wintour e la Vogue, chiar de la primul număr al ei, când ţinuta de pe copertă era alcătuită dintr-o pereche de jeanşi şi un top Christian Lacroix, mereu a existat o gamă vastă de preţuri, mari şi mici", a declarat Singer.
Această schimbare în strategia editorială şi de marketing a revistei a fost determinată parţial de criza economică, dar şi de strategiile de piaţă ale unor designeri tineri, dar apreciaţi, precum Phillip Lim şi Alexander Wang, care vând haine de calitate la preţuri accesibile, a mai comentat Singer.
În opinia ei, schimbarea s-a produs şi datorită numărului tot mai mare de haine sofisticate, elegante şi de bun gust lansate de retaileri, care aveau nevoie de o prezentare.
În pofida apariţiilor unor branduri precum Gap sau Nine West în paginile "bibliei modei", Singer crede că nu există riscuri ca Vogue să fie confundată cu o revistă middle market.
"Când noi fotografiem un obiect vestimentar, de obicei avem exclusivitate", a mai specificat Singer, referindu-se la faptul că un articol vestimentar fotografiat pentru Vogue nu apare în nicio altă publicaţie până când celebra revistă nu iese pe piaţă.