Vânzări record la produsele de lux în 2021
Numărul unul mondial în sectorul luxului, grupul francez LVMH, a depăşit orice record cu o cifră de afaceri de 64 de miliarde de euro, cu 10 miliarde de euro mai mult decât în 2019
Articol de Sergiu Şteţ, 18 Februarie 2022, 21:58
Companiile producătoare de bunuri de lux au stabilit noi recorduri de vânzări în 2021 şi intenţionează să îşi menţină marjele de profit şi în 2022, în pofida creşterii costurilor într-un context inflaţionist, care ar trebui să conducă la majorări de preţuri, informează AFP citată de Agerpres.
Giganţii luxului au anunţat rezultate pe 2021 care depăşesc, uneori cu mult, performanţele de dinaintea pandemiei, graţie dinamicii vânzărilor în Asia şi SUA.
Numărul unul mondial în sectorul luxului, grupul francez LVMH, a depăşit orice record cu o cifră de afaceri de 64 de miliarde de euro, cu 10 miliarde de euro mai mult decât în 2019, şi un profit net de aproape 12 miliarde de euro, comparativ cu unul de 7,8 miliarde de euro în 2019.
Rivalul Kering (proprietarul mărcilor Gucci, Yves Saint Laurent şi Bottega Veneta) a depăşit şi el vânzările de dinaintea pandemiei, cu o cifră de afaceri de 17,6 miliarde de euro şi un profit net de 3,17 miliarde euro în 2021, în timp ce Hermes a ajuns la vânzări de 9 miliarde de euro şi un profit net de 2,44 miliarde de euro, cu aproape un miliard mai mare decât cel de dinaintea pandemiei.
Aceste rezultate financiare excelente nu îi uimesc pe analişti. În studiul său anual, publicat în luna noiembrie 2021, firma de consultanţă Bain and Company estima că "piaţa produselor de lux personale ar putea ajunge la 360-380 miliarde de euro până în 2025, cu o creştere susţinută de 6%-8% pe an".
Din acest motiv, producătorii de lux încep anul 2022 foarte încrezători, în pofida restricţiilor sanitare şi riscurilor inflaţioniste.