Ungaria critică decizia de sancționare a producătorilor chinezi de mașini electrice
Președinția ungară a Consiliului UE propune Comisiei să abordeze unitar reglementările privind subvențiile pentru cumpărători și stimularea producției europene de autovehicule electrice.
Articol de Bogdan Isopescu, 10 Iulie 2024, 07:31
Președinția ungară a Consiliului Uniunii Europene propune Comisiei să abordeze unitar reglementările privind subvențiile pentru cumpărători și stimularea producției europene de autovehicule electrice.
Ungaria critică și decizia de sancționare a producătorilor chinezi de mașini electrice pentru încălcarea reglementărilor internaționale privind comerțul.
Ministrul maghiar al economiei, Márton Nagy, spune că tarifele impuse de Comisia Europeană pentru mașinile electrice din China, ca măsura încălcării regulilor pieței, nu sunt o soluție pentru Europa. Și asta în condițiile în care piața europeană depinde de bateriile electrice ale Chinei și de resursele acestuia.
Conform ministrului, unii producători chinez au acum planuri pentru a investi în Turcia, cu toate că și acolo există anumite tarife.
Măsurile ar trebui să vizeze în schimb creșterea competitivității pieței europene, una din prioritățile președinției maghiare a Consiliului.
Márton Nagy: Competitivitatea presupune competiție liberă și faptul că tehnologia mai ieftină și mai bună cucerește piața. Din perspectiva Ungariei, noi nu vedem niciun producător european de baterii care să se poată compara ca preț și eficiență cu coreenii sau cu chinezii.
"Europa ar putea să nu atingă țintele de mediu și de mobilitate electrică pentru 2030"
Ungaria sugerează Comisiei și statelor membre că ar trebui regândit tot sistemul legislativ european pentru a avea reguli și subvenții comune atât pentru producători, cât și pentru cumpărătorii europeni de mașini electrice.
Piața europeană, spune Márton Nagy, este fragmentată și vedem state care acordă subvenții cumpărătorilor de mașini electrice în ciuda deficitului bugetar excesiv, cum este Franța, și altele care au suspendat ajutorul, cum este Germania.
Conform acestuia, acolo unde nu mai există subvenții, piața este în cădere, iar ca privire de ansamblu, Europa ar putea să nu atingă țintele de mediu și de mobilitate electrică pentru 2030, dacă nu găsește rapid alte soluții.