UE impune taxe provizorii suplimentare la importurile de maşini electrice din China
Motivele invocate sunt subvenţiile de stat incorecte acordate de Beijing.
Articol de Cristian Bâcâin, 05 Iulie 2024, 14:19
Companiile chineze au timp până în noiembrie să furnizeze dovezi prin care să conteste concluziile Uniunii şi să obţină o eventuală reducere a tarifelor, dacă nu, taxele definitive vor fi aplicate pentru o perioadă de cinci ani.
Ancheta începută de Bruxelles anul trecut a concluzionat că vehiculele electrice cu baterii produse în China beneficiază de o subvenţionare inechitabilă din partea statului, ceea ce aduce un prejudiciu economic producătorilor de maşini electrice din Uniunea Europeană - spune comisarul european pentru Comerţ, Valdis Dombrovskis.
Pentru că sunt afectaţi şi producătorii europeni de vehicule electrice, Comisia a impus ca o primă măsură impunerea de taxe compensatorii. Dacia spune că deocamdată nu intenţionează să scumpească modelul electric Spring, care este produs în provincia chineză Hubei.
De mai mulţi ani, Renault promovează Springul drept cea mai accesibilă maşină electrică din Europa. Şi alţi producători chinezi spun că, deocamdată, nu vor creşte preţurile şi că vor căuta măsuri de a limita impactul deciziei luate la Bruxelles asupra clienţilor europeni. În schimb, producătorii auto germani, pentru care China este piaţa principală, au criticat suprataxarea importurilor de vehicule electrice chineze, pe motiv că le vor crea prejudicii.
În ultimii trei ani, cota de piaţă a vehiculelor fabricate în China în vânzările de maşini electrice din Uniune a crescut de la aproximativ 3% la peste 20%, potrivit Asociaţiei Europene a Producătorilor de Automobile, mărcile chineze reprezentând aproximativ 8% din această cotă.