Trei anchete in cazul feribotului italian Norman Atlantic
Cutia neagra a navei a fost gasita si predata anchetatorilor, care continua cercetarile la bordul epavei.
Articol de Elena Postelnicu, Corespondent RRA în Italia, 03 Ianuarie 2015, 16:05
Feribotul Norman Atlantic a ajuns vineri seara în portul Brindisi din partea de sud-est a Italiei, pentru continuarea anchetei cu privire la numarul înca neclar de persoane date disparute.
Cutia neagra a navei incendiate a fost gasita si predata anchetatorilor, care astazi continua cercetarile la bordul epavei.
In incendiu din largul coastelor Albaniei au murit cel putin 13 pasageri, dar numarul victimelor este mult mai mare, cu atat mai mult cu cu s-a descoperit ca la bord erau si clandestini, care nu figurau in lista pasagerilor. Trei dintre acesti clandestini, salvati de echipajele italiene, au fost deja identificati, doi afgani si un sirian, care au cerut azil politic.
Giuseppe Volpe este procurorul din Bari însarcinat cu ancheta în Italia, care a ordonat aducerea feribotului în Italia pentru a continua cautarea eventualelor cadavre de pasageri ilegali sau a unor pasageri care dormeau în cabine în momentul izbucnirii incendiului. Giuseppe Volpe considera ca numarul persoanelor disparute nu ar putea fi mai mare de 15.
Dupa primele cercetari, incendiul s-a declansat la puntile inferioare, unde erau parcate mai multe camioane, in care erau ascunsi si clandestini. De altfel, doua din cele trei victime italiene sunt soferi de camion.
In acest caz s-au deschis trei anchete in cadrul carora sunt interrogate sase persoane: comandantul feribotului, Argilio Giacomazzi, armatorul navei Carlo Visentini, avocatul reprezentant al companiei grecesti Anek, care opereaza feribotul si un angajat al aceleasi societati si doi italieni din echiajul navei: Luigi Iovine, 45 ani din Napoli - responsabil de bord - si Francesco Romano, 56 ani, sicilian, responsabil de parcul de masini de pe bord.
Anchetatorii sunt interesati în mod special de procedurile de securitate, pe care comandantul spune ca le-a respectat în totalitate, mai ales cele referitoare la declansarea alarmei generale în urma stabilirii pericolului reprezentat de incendiu. O mare parte dintre pasageri au denuntat absenta unei alarme si a unor instructiuni din partea echipajului.
Potrivit companiei elene Anek, numarul pasagerilor si al membrilor echipajului a fost stabilit la 474 de persoane, insa la bord, potrivit anchetatorilor, s-ar fi aflat in jur de 500 de persoane.