Toyota ar putea chema în service modelul Corolla
Constructorul auto japonez a declarat că modelul ar putea avea defecţiuni la sistemul de direcţie asistată.
Articol de Bogdan Mihai, 17 Februarie 2010, 20:26
Toyota ia în considerare rechemarea la service a unor modele Corolla, cea mai bine vândută maşină pe plan mondial, din cauza celor aproximativ 100 de plângeri legate de problemele la direcţie.
"Potrivit propriei noastre anchete, conducătorul auto resimte o rezistenţă a volanului", a declarat vice-preşedintele Toyota, Shinichi Sasaki, în cadrul unei conferinţe de presă.
"În cazul în care vom găsi defecţiuni, vom face rechemări în service. Analizăm problema, însă numărul plângerilor este mai mic de 100", a declarat vice-preşedintele Toyota.
Agenţia americană a siguranţei rutiere a anunţat pe 9 februarie că va examina plângerile legate de sistemul de direcţie al modelelor Corolla.
Potrivit articolelor apărute în presa americană, utilizatorii au declarat că autoturismele virează prea brusc spre stânga sau spre dreapta, la o viteză de peste 65 km/h, obligând şoferul să întoarcă volanul în direcţia opusă, pentru a evita accidentele. Alţi consumatori susţin că trebuie să ţină volanul foarte strâns, pentru a merge în linie dreaptă.
Gama Toyota Corolla este cea mai vândută din lume, de la apariţia modelului, în anii '60, fiind vândute peste 30 milioane de autoturisme la nivel mondial.
Sisteme "brake-override" pe noile autoturisme
Constructorul auto japonez, care s-a confruntat în ultima perioada cu o serie de probleme tehnice, a anunţat miercuri că va monta un nou dispozitiv de frânare pe noile autoturisme, pentru a evita apariţia altor probleme cauzate de blocarea pedalei de acceleraţie.
Noile sisteme de frânare, brake-override, permit oprirea motorului în momentul în care frâna şi acceleraţia sunt apăsate simultan. Măsura vine după ce grupul a rechemat în service milioane de autoturisme, care se confruntau cu pericolul blocării pedalei de acceleraţie.
Măsura vizează noile modele produse şi va fi aplicată la nivel mondial. Toyota a mai anunţat că a solicitat unui organism independent să deruleze noi controale tehnice asupra sistemelor de frânare, dupa o serie de plângeri legate de ultima generaţie de autoturisme hibride Prius, pe care constructorul a fost nevoit să le recheme în service. Grupul a promis că va publica rezultatele controalelor.
Toyota, care a trebuit să recheme în service aproape 9 milioane de autoturisme pentru diverse probleme, a anunţat că este gata să permită o mai mare transparenţă în ceea ce priveşte problemele tehnice care ar putea afecta autoturismele.