Taxa pe încasările din publicitate, criticată de opoziţia ungară
Preşedintele Partidului Socialist Ungar, Attila Mesterhazy, consideră că executivul lansează un atac la adresa democraţiei.
Articol de Emil Groza, corespondent RRA în Ungaria, 27 Mai 2013, 19:26
Partidele de opoziţie de stânga din Ungaria critică guvernul pentru planurile de a introduce o taxă specială pe încasările din publicitate, în cazul companiilor media.
Preşedintele Partidului Socialist Ungar, Attila Mesterhazy, consideră că executivul condus de Viktor Orban lansează un atac la adresa democraţiei prin introducerea taxei speciale pe încasările din publicitate şi doreşte să genereze o situaţie în care jurnaliştii de la organismele private din domeniul mass-media îşi vor pierde mijloacele de subzistenţă, iar ţara va rămâne doar cu presa apropiată partidului de guvernământ Fidesz şi cu cea de stat, controlată de guvern.
Liderul principalei formaţiuni politice din opoziţie a mai precizat că încasările rezultate ca urmare a aplicării acestei taxe vor fi aproape neînsemnate pentru bugetul statului, scopul real al partidului Fidesz fiind acela de a pune presa privată într-o situaţie dificilă.
La rândul lor, reprezentanţii Coaliţiei Democratice, formaţiune condusă de fostul premier Ferenc Gyurcsany, au arătat astăzi că proiectul de lege reprezintă de fapt un program de distrugere a posturilor private de radio şi televiziune, iar introducerea noii taxe ar avea, pe de o parte, scopul de a provoca Uniunea Europeană, iar pe de altă parte de a elimina presa independentă care mai există încă în Ungaria.
Ministerul ungar al economiei a făcut publică, la sfârşitul săptămânii trecute, versiunea iniţială a unui proiect de lege, care prevede introducerea unei taxe pe încasările din publicitate, percepută de la companiile din domeniul media.
Taxa ar urma să fie plătită doar pentru încasări anuale din publicitate care depăşesc 1 miliard de forinţi, adică aproximativ 3,4 milioane de euro, dar peste această sumă ar creşte progresiv, de la 1 până la 20 la sută.