Start pentru Expoziţia Mondială de la Shanghai
Nu mai puţin de 70 de milioane de vizitatori sunt aşteptaţi la Expoziţia Mondială 2010 de la Shanghai care se desfăşoară sub tema importanţei ecologiei în viaţa oraşelor.
Articol de Bogdan Mihai, 30 Aprilie 2010, 13:40
Shanghai este, pentru şase luni, oraşul unui viitor mai "verde".
Nu mai puţin de 70 de milioane de vizitatori sunt aşteptaţi începând de sâmbătă la Expoziţia Mondială 2010 de la Shanghai, care se desfăşoară în premieră sub o temă "urbană", mai exact importanţa ecologiei în viaţa oraşelor, reflectată şi în sloganul expoziţiei, "Better City, Better Life".
După deschiderea oficială care va fi marcată de un grandios foc de artificii, publicul chinez, dar şi cel străin, are ocazia să viziteze timp de şase luni pavilioanele celor circa 200 de ţări şi organizaţii prezente pe terenul de 5.28 km pătraţi pus la dispoziţie de municipalitatea din Shanghai.
Mărul verde al României
Construcţia pavilionului României, intitulat Greenpolis, a costat 27 de milioane de lei.
Structura în formă de măr verde găzduieşte un spaţiu expoziţional, o scenă pentru spectacole live (folclor, balet, muzică), o sală de conferinţe şi un restaurant cu specific românesc.
Conceptul de creare a pavilionului în formă de măr a fost ales dintre 42 de proiecte şi, potrivit subsecretarului de stat Ferdinand Nagy, responsabil pentru participarea României la Expo 2010, acest concept a fost selectat pe ideea că însăşi clădirea este un exponat.
Configuraţia pavilionului României va încadra aproape toate activităţile care se desfăşoară într-un oraş, plecând de la cultură, timp liber, activităţi lucrative si industrie.
Totodată, va fi prezentat un parcurs al istoriei României plecând de la neolitic şi până la vremurile actuale.
Configuraţia pavilionului
Mărul este secţionat în două volume: corpul principal din care se desprinde o felie, care reprezintă corpul secundar.
Designul arhitectural interior propune spaţii generoase multifuncţionale, dispuse pe cinci nivele, iar accesul în Greenpolis urmează un traseu natural care permite vizitarea tuturor modulelor, fară a omite nici o zonă.
Nivelul 0 - spaţiul auxiliar: birouri pentru personalul administrativ, cabine pentru artişti şi spaţii tehnice/de depozitare.
Nivelul 1: spaţiul mixt (indoor –outdoor) este destinat evenimentelor culturale în aer liber, principalul element constructiv fiind scena destinată spectacolelor de muzică, teatru, dans, proiecţiei de filme.
Nivelul 2: restaurantul, este un spaţiu de relaxare şi degustare a preparatelor culinare şi băuturilor cu specific românesc într-un cadru spectaculos care oferă o privelişte panoramică de ansamblu.
Nivelul 3: spaţiu multifuncţional, sală de conferinţe.
Nivelul 4: terasă panoramică în aer liber.
Corpul secundar – "felia mărului": la fel ca şi corpul central, are spaţii de utilizare indoor (zona de expoziţii si proiecţii) şi outdoor (o pajişte terasată, un spaţiu de recreere şi de interacţiune).
România este unul dintre cei 47 de participanţi care au luat decizia de a avea propriile pavilioane, în condiţiile în care la precedenta expoziţie mondială, cea de la Aichi (Japonia), prezentarea ţării noastre a avut loc într-un spatiu amenajat în cadrul unei structuri existente.
Subsecretarul de stat Ferdinand Nagy a declarat că din punct de vedere economic participarea României la Expo 2010 îşi propune să contribuie la creşterea nivelului relaţiilor economice şi comerciale cu China, urmând să fie organizate forumuri şi întâlniri bilaterale cu mediul de afaceri chinez.
De altfel, la 29 iulie, cu ocazia Zilei României, la Expo 2010 va fi organizat un forum economic destinat mediului de afaceri din toate domeniile şi la care va lua parte şi preşedintele Traian Băsescu.
Mobilizarea chinezilor
Mobilizarea chinezilor pentru organizarea Expoziţiei este impresionantă.
Pe lângă amenajarea spaţiului propriu-zis pe un teren viran mlăştinos de pe malurile râului Huangpo, autorităţile de la Beijing au mai construit o autostradă, un terminal de aeroport şi un tronson de metrou, fapt care a dus de altfel la creşterea spectaculoasă a preţurilor imobiliare la Shanghai, deja o miză câştigătoare pentru organizatori.
Mascota Expo2010, figurina albastră Haibao, a fost creată pornind de la caracterul chinezesc însemnând "oameni".
Mascota doreşte să transmită un mesaj similar cu sloganul expoziţiei: viaţa oraşelor poate fi mai bună, prin sprijin reciproc şi în armonie cu natura.
Cifrele evenimentului |
Buget expoziţiei este de 3,5 miliarde de dolari |
Sunt programate 20 000 de evenimente pe parcursul expoziţiei |
Vor participa 200 de ţări şi 50 de organizaţii internaţionale |
Expoziţia se va desfăşura pe perioada a şase luni, în intervalul 1 mai-31 octombrie 2010 |
Sunt aşteptaţi peste 70 de milioane de vizitatori |
La standul Românei sunt aşteptati şapte milioane de vizitatori |
Bugetul României pentru eveniment este de cinci milioane de euro |
Proiectarea, construcţia şi amenajarea standului României a costat 2,44 mil. euro |