Raport: Statele membre ale Uniunii Europene nu au făcut suficiente progrese pentru creşterea siguranţei rutiere
Progresul este insuficient, iar unele ţări, precum România şi Bulgaria, au o rată dublă a accidentelor faţă de media europeană şi chiar de patru ori mai mult faţă de Suedia, campioana siguranţei pe şosele.
Articol de Alex Lancuzov, 12 Martie 2024, 18:46
Statele membre ale Uniunii Europene nu au făcut suficiente progrese pentru creşterea siguranţei rutiere, arată un raport al Curţii Europene de Conturi. În continuare, peste 20 de mii de persoane îşi pierd viaţa în accidente de circulaţie pe şoselele din ţările membre, aşa cum a anunţat zilele trecute şi Comisia Europeană.
Uniunea Europeană nu va reuşi să atingă ţinta de reducere a accidentelor de circulaţie cu 50% până în 2030, obiectiv pe care şi l-a asumat la începutul decadei de siguranţă rutieră 2020-2030.
În acest moment, progresul este insuficient, iar unele ţări, precum România şi Bulgaria, au o rată dublă a accidentelor faţă de media europeană şi chiar de patru ori mai mult faţă de Suedia, campioana siguranţei pe şosele.
Comisia Europeană a investit peste 6 miliarde de euro în proiecte dedicate reducerii riscului de accidente şi se aşteaptă de la statele membre să aplice măsuri coerente privind reducerea limitelor de viteză, infrastructură mai bună, aplicarea legislaţiei fără lacune şi o atenţie mai mare pentru protejarea categoriilor vulnerabile - biciclişti şi utilizatori de trotinete.
Raportul Curţii de Conturi subliniază şi probleme în aplicarea legislaţiei pentru România, a explicat Eva Lindström, membră a Curţii de Conturi.
Eva Lindström: Nu este niciun dubiu că România şi Bulgaria au mari provocări pentru siguranţa rutieră. Am făcut un audit de siguranţă rutieră, iar România, din diferite motive, a fost selectată. Multe date din raport sunt valabile, fără îndoială, şi pentru România, atât în privinţa regulilor de circulaţie, cât şi în privinţa respectării şi aplicării legii. Pentru România, viteza excesivă şi traversarea neregulamentară a pietonilor reprezintă principalele cauze ale accidentelor de circulaţie.