Produsele europene, promovate de CE
Comisia Europeană a prezentat astăzi o nouă iniţiativă, prin care ar urma să reformeze politica de promovare a produselor europene.
Articol de Sorin Croitorescu, Bruxelles, 21 Noiembrie 2013, 19:24
Comisia Europeană a prezentat astăzi, la o zi după ce noua politică agricolă comună a fost votată în legislativul comunitar, o nouă iniţiativă, prin care ar urma să reformeze politica de promovare a produselor europene.
Beneficiare ar urma să fie inclusiv produsele agricole şi alimentare româneşti.
Sprijinul comunitar acordat fermierilor, regiunilor şi statelor membre se va echilibra prin reformarea politicii agricole comune, afirmă comisarul Dacian Cioloş.
El a precizat, după aprobarea pachetului legislativ de către Parlament, că măsurile propuse vor promova un sector agricole european competitiv.
L-am întrebat pe comisarul european la ce ar trebui să se aştepte fermierii români.
"Plăţile directe la hectar vor continua să crească în România până în 2020, chiar dacă în unele state membre se va înregistra o scădere. Această refotrmă vine totodată cu un regim simplificat de susţinere financiară pentru micii fermieri, vine cu măsuri de piaţă, care sprijină în primul rând organizaţiile de producători şi în programul de dezvoltare rurală va fi o serie de măsuri care vor permite, inclusiv României, să acţioneze în mod specific, în funcţie de nevoile regiunilor sau de nevoile sectoarelor" spune Dacian Cioloş.
Şi politica de promovare a produselor agricole şi alimentare europene se va reforma.
Ea va avea un buget majorat şi va fi sprijinită de o agenţie executivă europeană, pentru a deveni un instrument eficient de cucerire a pieţelor.
Produsele europene de calitate vor beneficia de campanii de promovare, sub sloganul "enjoy, it's from Europe", "consumă-l cu plăcere, este din Europa".