Philip Morris "va da în judecată" guvernul australian
Philip Morris ameninţă că va acţiona în justiţie guvernul australian, dacă va impune producătorilor de ţigări să comercializeze produsele în pachete simple, fără brand, potrivit Reuters.
27 Iunie 2011, 10:57
Legislaţia propusă de autorităţile din Australia ar interzice folosirea de logo-uri, imagini, culori specifice unui brand sau texte promoţionale pe pachetele de ţigarete. Astfel, mărcile ar fi distinse doar de denumirea produsului, înscrisă într-un format standard de text şi culoare.
Australia este prima ţară care ar putea introduce o astfel de regulă, transmite Reuters.
Compania Philip Morris este îngrijorată că pachetele monocrom ar putea afecta valoarea brandurilor cunoscute de ţigarete, precum Marlboro, şi capacitatea acestora de a concura cu alte mărci.
Guvernul australian consideră că măsura va face fumatul mai puţin atractiv, reducând numărul de fumători şi costurile din sistemul de sănătate asociate fumatului.
Potrivit autorităţilor, fumatul cauzează anual 15.000 de decese şi induce costuri de peste 31 miliarde de dolari asutralieni.
Lupta dintre guvernul australian şi companii pentru pachetele simple de ţigarete este atent urmărită de marii producători de tutun din întreaga lume, dar şi de ţările care pregătesc legi similare, precum Noua Zeelandă, Canada şi Marea Britanie.
Acţiuni împotriva viitoarei legi privind comercializarea tutunului
În Australia, companiile producătoare de ţigarete au derulat campanii publicitare televizate împotriva legii care ar putea intra în vigoare.
British American Tobacco susţine că planurile guvernului australian ar încălca legislaţia internaţională privind mărcile înregistrate şi drepturile de proprietate intelectuală.
Compania a anunţat că, de asemenea, că ar putea deschide o acţiune în justiţie.
Guvernul australian a decis că toate pachetele de ţigarete trebuie să aibă culoarea verde oliv, după studii în urma cărora cercetătorii au stabilit că este cea mai puţin atractivă nuanţă.
Australia a interzis deja toate formele de publicitate outdoor şi media pentru ţigarete, iar pachetele sunt acoperite cu poze care ilustrează efectele cancerului.