Pe criză, italienii renunţă la îmbrăcăminte, dar nu la mâncare
Pentru 48% dintre familiile italiene, situatia economică va fi mai proastă în 2013, pentru 42% va rămâne la fel, iar pentru 10% va deveni mai bună, arată statisticile.
Articol de Elena Postelnicu, Corespondent RRA în Italia, 07 Ianuarie 2013, 11:48
Italienii renunţă, pe timp de criză, la îmbrăcăminte şi vacanţe, dar nu la mâncare.
51% dintre italieni recunosc că în prezent pot doar să-şi plătească cheltuielile lunare, fără a-şi permite alte "luxuri", în vreme ce 8% mărturisesc că nu au un venit suficient nici măcar pentru strictul necesar.
Există însă, potrivit statisticilor realizate de Asociaţia producătorilor agricoli Coldiretti, un procent de 40% de familii de italieni care trăiesc liniştiţi, fără probleme majore economice, iar un procent de 1% dintre familii care-şi permit lucruri de lux.
În ciuda perioadei de reduceri care, în Italia, ţara modei de altfel, a început de câteva zile, italienii preferă să refolosească îmbrăcămintea din şifonier.
Coldiretti a observat că 53% dintre familiile din Peninsulă au renunţat la cumpărăturile din perioada reducerilor, considerând că astfel de cumpărături se fac mult mai puţin pe timp de criză.
Pe lângă îmbrăcămintea nouă, italienii renunţă şi la călătoriile sau vacanţele estivale (51%) şi chiar la frecventarea unui pub, a discotecilor şi a restaurantelor în timpul liber (48%).
În schimbarea obişnuinţelor de consum ale cetăţenilor din Peninsulă se observă, potrivit Coldiretti, şi diminuarea achiziţionării noilor produse technologice (42%), a renovării apartamentelor (40%), schimbarea maşinii sau a motocicletei cu una mai nouă (38%) sau a anumitor mobile din casă (38%). 37% dintre italieni renunţă chiar şi la achiziţionarea de bilete la anumite evenimente culturale.
Coldiretti mai sublinieză că numai 17% dintre italieni declară că au redus cheltuielile destinate achiziţionării de produse alimentare, un lucru îmbucurător pentru Asociaţia producătorilor agricoli.