Pandemia a adus câștiguri mari unor companii
Pandemia a adus câștiguri mari unor companii, în vreme ce altele au înregistrat pierderi uriașe.
Articol de Răzvan Stancu, 17 Martie 2021, 21:05
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂȚI - Realizator: Restricțiile cauzate de pandemia de coronavirus ne-au modificat modul de viață, dar și necesarul de bunuri și mai ales servicii. Schimbările au adus câștiguri mari unor companii, în vreme ce altele au înregistrat pierderi uriașe. Laurențiu Văduva cu câteva exemple.
Reporter: Pandemie, restricții de deplasare, interdicții de călătorie, telemuncă, stat mult în casă, dar viața continuă și oamenii au apelat tot mai mult la mediul virtual. Amazon, gigantul american al comerțului online și-a mărit cifra de afaceri cu 40% în anul 2020, ajungând la 387 de miliarde de dolari. Grupul anglo-olandez de livrări la domiciliu Just Eat Takeaway a crescut cu peste 54%, iar britanicul Deliveroo cu 64%. Au crescut vânzările online de echipamente de bucătărie, mai ales roboții culinari. Cinematografele închise - ne-a ajutat Netflix, care a depășit 200 de milioane de utilizatori; Sony și-a mărit vânzările cu 40% fabricantul jocurilor Lego a încheiat un an 2020 record cu un plus de 19% beneficii; jocurile pe calculator - explozie și vânzări record și aici. La polul opus companiile aeriene vorbesc de un an 2020 oribil. Asociația transporturilor aeriene internaționale vorbește de pierderi de 510 miliarde de dolari numai în 2020. Air France a pierdut 7,1 miliarde; Lufthansa 6,7; British Airways 6,9 miliarde. Giganții petrolieri au avut și pierderea abisale, notează un analist France Presse. Cei cinci mari BP, Chevron,ExxonMobil, Shell și Total au pierdut 77 de miliarde de dolari în 2020, 20 de miliarde fiind înregistrate pierderi numai de către BP și totuși cursuri petrolului a revenit la nivelul antepandemic și sunt acum speranțe mari de creștere a profiturilor.