Organizaţia Europeană a Consumatorilor, plângere la CE împotriva WhatsApp
Organizaţia Europeană a Consumatorilor (BEUC) a anunţat luni că a depus plângere la Comisia Europeană împotriva serviciului de mesagerie WhatsApp.
Articol de Răzvan Stancu, 12 Iulie 2021, 12:20
Organizaţia Europeană a Consumatorilor (BEUC) a anunţat luni că a depus plângere la Comisia Europeană împotriva serviciului de mesagerie WhatsApp pentru controversata modificare a politicii sale de confidenţialitate, relatează France Presse.
Aceste noi reguli nu sunt "nici transparente, nici comprehensibile pentru utilizatori", afirmă BEUC şi opt dintre asociaţiile sale membre, acuzând WhatsApp de "multiple încălcări ale drepturilor consumatorilor europeni".
Aceste asociaţii au depus o plângere la Comisia Europeană, precum şi la reţeaua europeană a autorităţilor însărcinate cu protecţia consumatorilor.
WhatsApp, serviciul de mesagerie al Facebook, i-a informat la începutul anului pe cei circa două miliarde de utilizatori ai săi că trebuie să îşi dea consimţământul pentru noi condiţii de utilizare.
Compania a amânat apoi până la 15 mai aplicarea noilor reguli, în contextul protestelor, utilizatorii fiind îngrijoraţi ca serviciul de mesagerie să nu împărtăşească mai departe datele cu Facebook, compania-mamă.
BEUC şi cele opt asociaţii membre consideră că este "imposibil pentru consumatori să aibă o idee clară privind consecinţele schimbărilor asupra protecţiei vieţii lor private, în special în ceea ce priveşte transferul datelor lor personale spre Facebook şi spre alte părţi terţe", informează Agerpres.