ONG-urile spaniole avertizează asupra reţelelor de socializare
Organizaţiile neguvernamentale din Spania au demarat campanii de informare prin care avertizează asupra pericolelor la care se expun copiii care folosesc reţelele de socializare.
19 Aprilie 2011, 15:05
În Spania, organizaţii neguvernamentale fac recomandări părinţilor ai căror copii frecventează site-urile de socializare, după ce un raport al Comisiei Europene atrăgea luni atenţia asupra uşurinţei cu care îşi fac publice datele personale, inclusiv numărul de telefon sau adresa.
Poliţia din mai multe regiuni a propus asociaţiilor de părinţi din şcoli realizarea unor cursuri de folosire a platformelor necesare pentru prevenirea agresiunilor în reţea, a pornografiei infantile şi a altor pericole la care copiii sunt expuşi zilnic.
Pentru a-i ajuta pe părinţi să devină conştienţi de situaţiile delicate la care se expun copiii, au fost editate şi broşuri cu informaţii despre reţelele sociale şi motivul succesului acestora.
Broşurile mai oferă indicaţii despre o utilizare sigură a acestor platforme sau sfaturi despre relaţiile interpersonale şi formele de comunicare, în special între tineri şi adolescenţi.
Facebook, reţeaua de socializare cea mai utilizată
Facebook este reţeaua socială cea mai utilizată şi se impune detaşat în faţa concurenţilor, fie că este vorba de Twitter, bazat pe transmiterea mesajelor scurte sau de Tuenti, folosit în special de adolescenţii spanioli şi, ca urmare, de foarte multe instituţii sau organizaţii care vor ca mesajul lor să ajungă la acest tip de public.
Studiul menţionat arată că anul 2010 a fost anul consolidării reţelelor sociale, în cadrul cărora aproape jumătate din abonaţi fac parte dintr-o comunitate legată profesional sau prin hobby-uri şi distracţie.
Cele mai frecvente activităţi în reţelele sociale sunt legate de comunicare cu persoanele din lista de prieteni şi, pe locul al doilea, vizionarea fotografiilor şi a profilului altor utilizatori.
Una din concluziile studiului este că interacţiunea în reţelele sociale este caracterizată prin uşurinţă.
Cere un efort minim din partea utilizatorului şi tinde să înlocuiască vorbitul direct la telefonul mobil sau fix sau comunicarea prin mesageria instantanee.
Potrivit studiului această hipercomunicare generează o oarecare incomoditate din cauza folosirii excesive şi prea puţin justificate, de cele mai multe ori, şi devine ceva comun, un loc unde personajele nu se mai diferenţiază.