O zi fără ştiri despre premierul Bulgariei
Bulgarii au solicitat, prin intermediul reţelelor de socializare, o zi fără mediatizarea premierului Boiko Borisov. Premierul bulgar taie cel puţin o panglică pe zi, recordul - după cum s-a anunţat - este de 16.
Articol de Petio Petkov, corespondent RRA în Bulgaria, 05 Iulie 2011, 15:05
"O zi fără ştiri despre prim-ministrul Bulgariei, Boiko Borisov" - este un apel sprijinit consistent pe reţelele de socializare de pe internet de cetăţeni care consideră că şeful guvernului de la Sofia abuzează de mediatizarea propriei imagini.
La iniţiativa unui grup de tineri, ziua de marţi a fost declarată zi fără Boiko Borisov.
Susţinătorii iniţiativei pe Facebook au depăşit cifra de 30.000.
Primul-ministru, ex-general de poliţie, este criticat despre prezenţa sa zilnică în paginile ziarelor şi pe ecranele televizoarelor.
Premierul bulgar taie cel puţin o panglică pe zi, recordul - după cum s-a anunţat - este de 16, inaugurând de la grădiniţe până la autostrăzi, fie şi de numai 19 kilometri.
Face comentarii sincere, uneori nu tocmai inspirate.
De pildă, declaraţia sa că bulgarii trebuie ţinuţi tare, ca şi câinii săi, sau că materialul uman de care dispune nu este unul de calitate.
Iniţiativa este îndreptată nu personal împotriva premierului Borisov, ci împotriva mediilor care îl citează, filmează şi fotografiază zilnic - declară iniţiatorii.
Grupurile ostile premierului i-au devenit susţinători
Unele grupuri de presă, extrem de ostile la adresa ex-generalului, cu doi ani în urmă, şi-au schimbat peste noapte poziţia, devenind cei mai fervenţi susţinători ai săi.
Agenţiile BGNES şi Mediapool însă, au anunţat că luni nu vor menţiona în zadar numele lui cu literă mare.
Două sunt posibilele excepţii: demisia guvernului sau anunţarea numelui candidatului centrist în alegerile prezidenţiale ce vor avea loc pe data de 23 octombrie.
Boiko Borisov, însă, a anunţat că acest candidat nu va deveni cunoscut decât pe data de 4 septembrie, ca să nu fie atacat.
Din cea de-a doua agenţie au anunţat că sprijină iniţiativa, întrucât nu pot accepta modelul televiziunii albaneze comuniste, care îşi deschidea emisiunile zilnic cu "Bună seara, Enver Hoxha!", numele dictatorului de atunci.
Acest model însă, avertizează ziariştii, domină acum scena publică în Bulgaria.
Pe internet au apărut şi comentarii că autorii iniţiativei sunt plătiţi de opoziţie.