Nestle intră pe piaţa chinezească a dulciurilor
Compania Nestle a achiziţionat 60% din acţiunile producătorului chinez de dulciuri Hsu Fu Chi pentru suma de 1.7 miliarde de dolari. Grupul francez îşi face astfel intrarea într-una din pieţele cheie de consum ale lumii.
Articol de Ioana Dogaru, 11 Iulie 2011, 17:39
Grupul Nestle, cel mai mare producător mondial din industria alimentară, a anunţat luni achiziţionarea producătorului chinez de dulciuri Hsu Fu Chi, pentru 1,7 miliarde de dolari, potrivit BBC.
Nestle a cumpărat 60% din acţiunile companiei chineze, listată la bursa din Singapore, iar restul de 40% au rămas în proprietatea familiei Hsu.
Actualul preşedinte şi director general al Hsu Fu Chi îşi va menţine astfel funcţiile şi după preluarea de către Nestle.
Compania chineză are o capitalizare bursieră de aproximativ 2,6 miliarde de dolari.
Profitul net al Hsu Fu Chi în primul trimestru a ajuns la 206,6 milioane de yuani (22 milioane de euro), iar veniturile au atins 1,5 miliarde de yuani.
Tranzacţia vine pe fondul eforturilor companiei Nestle de a-şi spori vânzările în economiile emergente care înregistrează o creştere rapidă.
Nestle este cel mai mare producător mondial din industria alimentară iar China este a doua mare economie a lumii.
Creşterea pe care a cunoscut-o economia Chinei a transformat ţara într-una din pieţele cheie de consum ale lumii.