Monarhia britanică "ajută" turismul
Monarhia britanică aduce 600 milioane de euro pe an din turism, potrivit unui studiu realizat de organismul de promovare Visit Britain.
Articol de Răzvan Stancu, 29 Iulie 2010, 13:29
Conform unui studiu realizat de organismul de promovare Visit Britain, locaţiile ce au legătură cu monarhia britanică generează peste 600 de milioane de euro anual, sumă provenită din cheltuielile turiştilor străini, informează Agerpres.
În topul vizitărilor, Turnul Londrei se află pe primul loc cu 2,39 milioane de vizitatori anul trecut, armând Muzeul naţional al Marinei din Greenwich cu 2,38 milioane, Muzeul Victoria şi Albert cu 2,27 milioane de vizitatori.
Reşedinţa Reginei Elisabeta a II-a, Buckingham Palace, se află pe locul al unsprezecelea, cu 402.000 de vizitatori, cu o menţiune, palatul este deschis pentru vizite doar două luni pe an, vara.
Într-un sondaj inclus în studiul realizat de organismul de promovare Visit Britain, se arată că 32 % din suedezi spun că vor vizita probabil locurile legate de familia regală, faţă de 83 % din ruşi şi 50 % din francezi.
Potrivit studiului, din cei 30 de milioane de turişti străini sosiţi în Marea Britanie în anul 2009, 5,8 milioane au vizitat un castel, 6,4 milioane un monument religios iar 5 milioane un loc istoric.
Locurile legate de ''cultura şi moştenirea britanică'', au generat 4,6 miliarde de lire sterline provenite de la turiştii străini, susţinând în acelaşi timp 100.000 de locuri de muncă, se mai arată în acest studiu.