Mai multe aeroporturi din Italia "ar putea fi desfinţate"
25 de aeroporturi italiene trec din gestiunea statului în gestiunea autorităţilor locale, în vederea micşorării cheltuielilor de întreţinere a acestora.
Articol de Elena Postelnicu, Corespondent RRA în Italia, 09 Noiembrie 2010, 16:01
Presa din Italia a semnalat faptul că guvernul de la Roma dezbate un proiect de reformă a transporturilor aeriene, întocmit de companiile Nomisma, One Works şi KPGM.
Potrivit proiectului, din cele 100 de aeroporturi din Italia, doar 25 ar putea să supravieţuiască fără ajutoare de la stat.
Aeroporturile care riscă să fie închise sunt cele din Foggia, Parma, Rimini, Forlì, Brescia, Cuneo, Perugia, Bolzano şi alte câteva aeroporturi mai mici.
Un număr de 24 de aeroporturi se află însă pe o "listă neagră" şi pot fi salvate doar dacă vor fi considerate strategice.
Un caz aparte este cel al aeroportului Ciampino din Roma, ale căror zboruri ar putea să fie transferate pe aeroportul Viterbo, la 80 de km distanţă de capitala italiană.
În acest moment aeroportul Ciampino primeşte din partea statului italian aproximativ 2-3 milioane de euro pe an pentru serviciile pompierilor şi pentru asistenţa de zbor.
Potrivit studiului realizat de compania One Works suma pe care aeroportul Ciampino o primeşte de la stat este foarte mică pentru capacitatea sa.
Minim 500.000 de pasageri pentru a trece peste criză
Potrivit experţilor din peninsulă, un aeroport de mici dimensiuni are nevoie de cel puţin 500 de mii de pasageri pe an pentru a supravieţui.
Pe "lista neagră” se află şi trei aeroporturi care au legături directe cu România, precum Ancona, unde operează compania Carpat Air, Forlì, unde operează compania Wizz Air şi aeroportul Cuneo, unde operează compania Blue Air.
Situaţia cea mai gravă se înregistrează la aeroportul Forlì, de lângă Bologna, unde fără o infuzie de capital privat, datoriile acumulate de către aeroport ar putea determina închiderea acestuia.
Până în septembrie 2010, prin aeroportul din Ancona au trecut 391.613 de pasageri.
În schimb, aeroportul Cuneo, considerat aeroportul low-cost al oraşului Torino, a înregistrat o creştere considerabilă în ultimii ani.
Cu toate acestea experţii estimează că până la sfîrşitul anului aeroportul Cuneo nu va depăşi cifra de 190 de mii de pasageri.
Aeroportul Cuneo se află la la 80 de kilometri sud de Torino şi are în acest moment zboruri spre 11 destinaţii internaţionale, cu preponderenţă spre Albania şi România (Bacău şi Bucureşti).
Celelalte aeroporturi cu zboruri directe spre România sunt Fiumicino din Roma, Malpensa, Linate şi Orio-al-Serio din Milano.
În schimb aeroporturile din Veneţia, Bologna, Florenţa, Catania, Bari, Napoli, Pisa şi Palermo nu se află pe "lista neagră".