"Magyar Hirlap" pierde publicitate din cauza unui articol rasist
Mai multe companii cu activitate în Ungaria au semnalat că nu mai intenţionează să contracteze publicitate într-un cotidian central în care a apărut un articol cu tentă rasistă.
Articol de Emil Groza, corespondent RRA în Ungaria, 06 Martie 2013, 19:15
Jurnalistul Zsolt Bayer de la cotidianul de dreapta "Magyar Hirlap", care este şi unul dintre membrii fondatori ai partidului de guvernământ Fidesz, a publicat, în data de 5 ianuarie, un articol în care i-a numit pe unii dintre romi animale, apreciind că o parte semnificativă a comunităţii rome nu este potrivită pentru convieţuire şi că ar trebui găsită o rezolvare rapidă pentru ca „animale să nu mai existe”.
Remarcile sale au generat atunci un val de indignare în rândul formaţiunilor politice de opoziţie şi mai multor organizaţii ale societăţii civile.
24 de organizaţii nonguvernamentale, printre care Amnesty International, Comitetul Helsinki din Ungaria şi Uniunea pentru Libertăţi Civile, au lansat, tot în luna ianuarie, un apel către 15 companii care avea contracte de publicitate cu publicaţia "Magyar Hirlap" , cerându-le să se comporte ca „firme responsabile” şi să nu îşi facă reclamă în acest ziar, până când redacţia nu se distanţează de opiniile jurnalistului respectiv.
Potrivit unui comunicat de presă făcut public recent de cele 24 organizaţii nonguvernamentale, apelul lor a avut efect, în condiţiile în care 5 dintre cele 15 companii cu care s-a luat legătura au semnalat că nu doresc să publice pe viitor reclame în acest cotidian.
Conform comunicatului, cele cinci companii sunt Ikea, FedEx, GDF Suez, Erste Bank şi CIB Bank.