Luptă pentru fondurile destinate campaniei electorale din SUA
În februarie 2008, Barack Obama a strâns cu 10 milioane de dolari mai mult decât în februarie 2012.
20 Martie 2012, 07:33
În Statele Unite, pentru alegerile prezidenţiale din acest an se anunţă o bătălie strânsă în privinţa fondurilor de campanie.
Aproximativ 300 de milioane de dolari - aceasta este suma strânsă până acum din donaţii de către preşedintele Barck Obama pentru campania electorală.
Anunţul l-a făcut luni echipa de campanie a preşedintelui, care arată că, luna trecută, Obama a strâns 45 de milioane de dolari, de două ori mai mult decât media lunară de la sfârşitul anului trecut.
Într-o înregistrare video, publicată pe internet, membri ai staff-ului Obama arată că peste un milion şi jumătate de persoane au donat bani pentru campania preşedintelui.
Strategia preşedintelui Barack Obama este de a strânge cât mai multe donaţii, indiferent cât de mici, de la cât mai mulţi oameni, potrivit ziarului "The Washington Post".
Publicaţia arată că, dacă în total fondurile donate pentru Obama le depăşesc pe cele direcţionate către republicani, în ceea ce priveşte donaţiile de sume importante, de peste două mii de dolari, Mitt Romney, favoritul actual al republicanilor, are un avans în faţa preşedintelui Obama.
Spre deosebire de situaţia de acum patru ani, când Barack Obama şi Hillary Clinton concurau în cadrul Partidului Democrat pentru a obţine nominalizarea la preşedinţie, iar 23.000 de persoane au donat sume importante pentru campania lui Obama, anul acesta doar aproximativ 10.000 de persoane au făcut acest gest.
Tot ca o comparaţie, în februarie 2008, Barack Obama a strâns cu 10 milioane de dolari mai mult decât în februarie anul aceasta, iar republicanii spun că asta arată că Obama are dificultăţi în a-şi convinge electoratul că merită un al doilea mandat.
Sam Garrett, specialist la Congressional Research Service, o agenţie care face analize pentru Congresul American, spune că din anii 1960, în SUA, s-a pus accentul pe a strânge bani din donaţii, nu atât pentru un anumit partid, ci pentru anumite campanii prezidenţiale sau pentru alegerile legislative.
"Campaniile electorale americane tind să fie destul de costisitoare. În 2008, campania lui Obama a strâns 750 de milioane de dolari, campania lui John McCain, contracandidatul de atunci al lui Obama, a strâns 300-400 de milioane de dolari, iar, în general, orice ciclu electoral tinde să fie mai costisitor decât precedentul. Acest lucru se întâmplă şi pe fondul creşterii influenţei televiziunii şi a costurilor legate de publicitatea în spaţiul audiovizual"a mai spus Sam Garrett.
Alegerile prezidenţiale din Statele Unite vor avea loc anul acesta pe 6 noiembrie.