La Paris s-a încheiat Conferinţa Radiodays Europe
Zilele Radioului la Paris
Articol de Flavia Voinea, 16 Martie 2016, 02:04
Conferinţa Radiodays Europe este punctul anual de întâlnire a industriei continentale de profil, atât privată, cât şi publică.
Potrivit Flaviei Voinea, în capitala Franţei au venit 1.300 de participanţi, din 60 de ţări, cu scopul declarat de a împărtăşi cele mai bune idei în domeniu şi de a discuta despre viitorul posturilor de radio în beneficiul ascultătorilor.
Flavia Voinea: "Conţinut, online, cercetare, publicitate - sunt, poate, cele mai folosite cuvinte în ultimele două zile, la Paris, de către profesionştii radio, care au participat la ediţia 2016 a Radiodays Europe.
Este o întâlnire la care nu se face nicio clipă distincţia între serviciul public şi posturi comerciale şi în care punctul central este publicul, consumatorul, utilizatorul.
Radioul nu mai este asociat doar cu verbul "a asculta", spunea directorul BBC Radio, Helen Boaden, ci cu verbele "a asculta", "a vedea", "a distribui". Ce anume? Conţinut. Relevant, desigur. Relevant, original şi complet.
Daţi-mi voie să vă invit la un exerciţiu de creativitate, dacă vreţi: care este legătura dintre un post de radio dedicat exclusiv muzicii clasice şi Campionatul European de Fotbal din iunie, din Franţa? Ei bine, acest post de radio clasic, din Austria, va onora sportul-rege pregătind programe speciale pentru fiecare meci de fotbal care va avea loc. Aceste programe vor conţine piesele compozitorilor din ţările respective, într-o demostraţie clară de inteligenţă şi legătură directă cu viaţa reală.
"Radiodays", ediţia Paris, s-a încheiat ieri, lăsând multe idei pe masa de lucru a peste 1.500 de profesionişti din peste 62 de ţări. Au început deja pregătirile pentru ediţia 2017, care va avea loc în Olanda, la Amsterdam, şi vom vedea dacă acolo va fi depăşit recordul de participare stabilit anul acesta.