Italia a introdus utilizarea inteligenţei artificiale în 15 şcoli din regiunile Lazio, Lombardia, Toscana şi Calabria
Până în prezent, aproape 10.000 de firme italiene au utilizat şi folosesc inteligenţa artificială în propriile activităţi, în mod experimental.
Articol de Radio România Actualităţi, 14 Octombrie 2024, 23:35
Până în prezent, aproape 10.000 de firme italiene au utilizat şi folosesc inteligenţa artificială în propriile activităţi, în mod experimental. Inteligenţa artificială a ajuns acum şi în şcolile din patru regiuni ale Italiei, inclusiv la Roma.
Corespondenta RRA Elena Postelnicu, a urmărit subiectul:
10.000 de firme italiene au apelat deja la inteligenţă artificială, înregistrând până în prezent o creştere de aproximativ 30% faţă de anul trecut. Multe companii, 48%, integrează inteligenţa artificială pentru a îmbunătăţi procesele, în timp ce 40% subliniază importanţa colaborării interdisciplinare pentru a profita la maxim de avantajele acesteia. Şi asta în special la Milano, Roma, Torino, Bologna şi Napoli. Cu toate acestea, adoptarea inteligenţei artificiale în companiile italiene este încă la început. 35% o utilizează într-un mod limitat sau experimental, în timp ce doar 1,9% o consideră o prioritate strategică.
Majoritatea companiilor se află încă într-o fază de explorare, încercând să înţeleagă modul în care inteligenţa poate fi aplicată eficient modelelor lor de afaceri. Pe de altă parte, Italia se numără printre primele ţări din Uniunea Europeană care au lansat un proiect pilot care a început chiar din această toamnă, introducând utilizarea inteligenţei artificiale în 15 şcoli din patru regiuni: Lazio, Lombardia, Toscana şi Calabria. În clasele alese pentru acest experiment, fiecare elev are un asistent virtual cu ajutorul unei platforme online. Profesorii vor încerca să afle ce beneficii poate aduce tehnologia atât metodelor de predare, cât şi asimilării cunoştinţelor din diverse domenii.
Paolo Pedula, directorul unei şcoli din Roma: Inteligenţa artificială nu se limitează în a spune, aici e greşit, ci îi spune şi elevului ce materii trebuie să aprofundeze şi, mai mult, oferă conţinut suplimentar în legătură cu acele teme. Acest lucru îi poate ajuta pe elevi să îşi înţeleagă punctele slabe în procesul de învăţare.
În Italia se consideră totodată că o astfel de tehnologie poate contribui şi la reducerea ratei abandonului şcolar.