Informațiile oferite de conducerea TikTok nu au mulțumit majoritatea europarlamentarilor
Platforma de socializare TikTok susține că nu este responsabilă pentru că în cazul unuia dintre candidații în alegerile prezidențiale din România informațiile din mediul online nu au fost semnalizate electoral.
Articol de Radio România Actualităţi, 03 Decembrie 2024, 18:54
Platforma de socializare TikTok nu este responsabilă pentru că în cazul unuia dintre candidații în alegerile prezidențiale din România informațiile din mediul online nu au fost semnalizate electoral - afirmația a fost făcută marți de Caroline Greer, directoare pentru politici publice și relații guvernamentale în cadrul TikTok, în timpul audierilor de la Bruxelles, în Comisia pentru protecția consumatorilor a Parlamentului European. Discuțiile au fost convocate de eurodeputați, care vor să afle modul în care compania chineză aplică normele digitale ale Uniunii în contextul recentelor alegeri din țara noastră, dar și din alte state comunitare.
Bogdan Isopescu relatează: ”Conform conducerii TikTok, în ultimele trei luni au fost eliminate de pe platformă 66.000 de conturi false, 7 milioane de like-uri, 10 milioane de urmăritori falși, precum și 1.000 de conturi ce pretindeau a fi ale unor candidați în alegerile din România.
Reprezentanții TikTok spun că, în cazul lui Călin Georgescu, platforma nu este responsabilă pentru faptul că informațiile din mediul virtual nu au fost semnalizate electoral și că această responsabilitate revine celor care au publicat videoclipurile. Informațiile oferite de conducerea TikTok nu au mulțumit însă majoritatea europarlamentarilor din comisia de audiere, după refuzul companiei de a publica anumite date legate de funcționarea platformei în timpul campaniilor electorale.
Caroline Greer, director pentru politici publice și relații guvernamentale din cadrul TikTok: ”Privirea noastră este limitată strict la ceea ce se întâmplă pe platformă. Nu știm ce se întâmplă în afara ei. Nu știm ce capacitate financiară au candidații sau ce fac în altă parte. În legătură cu regulile noastre interne despre abordarea campaniilor electorale, nu le putem face publice pentru că alți competitori ar putea să ne submineze sistemul.”
Acuzații similare cu cele din campania electorală din România erau marți lansate împotriva platformei TikTok și în legătură cu alegerile recente din Irlanda. Europarlamentarii spun că audierea de astăzi și răspunsurile oferite de companie nu clarifică semnele de întrebare legate de transparența funcționării platformei sau de instrumentele aplicate de aceasta pentru a combate manipularea consiliu.”/editor Florin Lepadatu/