India ar putea cere platformelor de socializare să identifice utilizatorii
Companiile vor trebui să ofere un mecanism prin care utilizatorii să-şi dovedească identitatea şi să expună public această verificare.
Articol de Sergiu Şteţ, 05 Decembrie 2019, 15:57
Două surse guvernamentale din India au declarat pentru Reuters că un nou proiect de lege le-ar putea cere mediilor de socializare să introducă opţiunea verificării identităţii utilizatorilor, demersul fiind considerat o tentativă de a împiedica difuzarea aşa-ziselor fake news (ştiri false).
Această condiţie ar putea crea probleme unor companii precum Facebook şi subsidiarelor WhatsApp şi Instagram, dar şi pentru Twitter sau pentru compania chineză TikTok, care în India au milioane de utilizatori.
Companiile vor trebui să ofere un mecanism prin care utilizatorii să-şi dovedească identitatea şi să expună public această verificare, aşa cum a procedat Twitter, care a introdus un semn albastru, folosit pentru a confirma autenticitatea unor conturi importante, cum ar fi cele ale unor vedete sau ale unor politicieni. Potrivit aceloraşi surse, pentru utilizatori verificarea va fi opţională.
Legea cu privire la protecţia datelor personale, al cărei proiect a fost dat publicităţii anul trecut, este extrem de aşteptată de companii şi de acţionarii din domeniu, întrucât ea ar putea modifica felul în care marile companii de internet procesează, stochează şi transferă datele clienţilor indieni.
Cererea de verificare a identităţii, propusă prin proiectul de lege de anul trecut, s-ar număra printre cele mai ambiţioase eforturi la nivel mondial de a combate dezinformarea şi ştirile false, deseori transmise prin pseodonime sau prin conturi false.