În materie de securitate a aeroporturilor "Europa e cu 40 de ani în urmă"
În materie de securitate a aeroporturilor europenii sunt în urmă cu 40 de ani - a declarat fostul şef al Departamentului de securitate a aeroporturilor israeliene, Pini Schiff.
23 Martie 2016, 20:58
Experţi israelieni pentru securitatea aeroporturilor explică modul în care sunt păstrate condiţiile de siguranţă la Aeroportul internaţional Ben Gurion.
Chiar dacă în Europa s-a investit foarte mult în sisteme de securitate hi tech, atacurile de ieri de la Bruxelles arată că nu s-a investit în elementul uman, esenţial pentru controlul de securitate.
Fostul şef de securitate pentru aeroporturile din Israel a declarat că europenii sunt în urmă cu 40 de ani în materie de securitate.
Atacul terorist de la aeroportul din Bruxelles nu i-a surprins pe experţii în securitate israelieni.
În materie de securitate a aeroporturilor europenii sunt în urmă cu 40 de ani - a declarat fostul şef al Departamentului de securitate a aeroporturilor israeliene, Pini Schiff.
La Aeroportul internaţional Ben Gurion sunt integrate mai multe straturi de securitate chiar înainte, dar şi în sala pentru plecări. este ca un sistem de cercuri concentrice.
Non-stop sunt actualizate listele cu persoane suspecte şi se ştie imediat cine trebuie să treacă printr-un control de securitate strict.
Personalul de securitate al aeroportului are acces la aceste liste. Primul punct de control de securitate este pe drumul spre aeroport.
La bariera de control are loc o verificare vizuală, în primul rând, a călătorilor şi a celor care îi însoţesc. În sala pentru plecări persoanele suspecte pot fi controlate şi fizic după o procedură standard.
În schimb, în Europa, oricine poate ajunge cu bagaje în sala pentru plecări.
Primul control în Europa are loc după tichetarea pentru îmbarcare şi după ce bagajele, valizele au fost balizate şi transferate pe bandă rulantă.
După atentatele de la Bruxelles autorităţile de la Londra, Paris, Frankfurt şi-au mărit numărul de poliţişti şi patrule.