În Grecia, ministrul transporturilor, Kostas Karamanlis, și-a anunțat demisia
În Grecia, ministrul transporturilor, Kostas Karamanlis, și-a anunțat azi demisia, în urma coliziunii între două trenuri în centrul țării, accident încheiat cu cel puțin 36 de morți și peste 80 de răniți.
Articol de Michaela Lamprinidou, 01 Martie 2023, 21:35
Realizator: În Grecia, ministrul transporturilor, Kostas Karamanlis, și-a anunțat azi demisia, în urma coliziunii între două trenuri în centrul țării, accident încheiat cu cel puțin 36 de morți și peste 80 de răniți. Într-un comunicat transmis presei, el a spus că demisia este una de onoare și că măcar atât poate face pentru a onora memoria victimelor. Conform media elene, este cel mai grav accident feroviar cu care s-a confruntat vreodată Grecia. Anterior, șeful gării din Larissa, în centrul Greciei, a fost arestat. Până în prezent, nu s-a anunțat cauza pentru care trenurile au intrat în coliziune. Societatea elenă de transport călători OSE acuză lipsa sistemelor electronice de control care ar fi împiedicat accidentul - transmite corespondenta RRA Micaela Lambrinidou.
Reporter: După stația făcută la gara din Larissa, cele două trenuri circulau pe aceeași linie timp de aproximativ 12 minute, potrivit unor declarații făcute de cadre ale OSE. Primele două vagoane zdrobite au deraiat și a izbucnit un incendiu. Majoritatea pasagerilor erau tineri care se întorceau de la carnavalul tradițional din orașul Patra, erau și studenți care preferau trenul de noapte, acesta fiind mai ieftin, ironie tragică. Potrivit programului anunțat ieri de guvern, astăzi, premierul grec ar fi inaugurat Centrul de telemanagement și semnalizare electronică a rețelei feroviare din Grecia de Nord, numai că, potrivit președintelui conducătorilor feroviari OSE, Kostas /.../, acest centru nici măcar nu există, iar sistemele moderne de GPS cumpărate demult nu au fost niciodată instalate. El a mai declarat pentru mass-media greacă că nimic nu funcționează, nici indicatoarele, mici semnalele luminoase, nici controlul circulației feroviare, totul se face manual.