Google, amendat în Franța
Filiala franceză a gigantului internetului Google a fost amendată cu peste un milion de euro de Direcția pentru protecția consumatorilor și controlul fraudelor.
Articol de Florin Lepădatu, 16 Februarie 2021, 21:07
Filiala franceză a gigantului internetului Google a fost amendată cu peste un milion de euro de Direcția pentru protecția consumatorilor și controlul fraudelor. Motivul este inducerea în eroare a consumatorilor prin clasamentul hotelurilor afişat de motorul de căutare.
Daniela Coman, corespondent Radio România la Paris: O anchetă începută în 2019 de Ministerul Finanțelor, după mai multe plângeri ale hotelierilor francezi, a constatat că gigantul tehnologic se face vinovat de comportament comercial înșelător.
Aproximativ 7.500 de hoteluri aveau descrieri și calificative greșite pe motorul de căutare Google, spre deosebire de clasificarea oficială făcută de Agenția Națională de Dezvoltare Turistică, Atout France. Google a înlocuit clasamentul oficial cu propriile criterii și a folosit un sistem identic, de unu până la cinci stele, care era confuz pentru clienți și nu corespundea cu realitatea din teren.
Multe hoteluri erau punctate mai bine decât în realitate, iar altele au fost prezentate ca fiind mai mici. Această practică a fost deosebit de dăunătoare pentru consumatori, care au fost induși în eroare cu privire la nivelul de servicii atunci când făceau rezervarea, susține Autoritatea pentru protecția consumatorilor.
Google Irlanda și Google Franța au fost de acord să plătească amenda, ca parte a unui acord prin care s-au angajat să-și corecteze evaluările, ceea ce se întâmplă deja.
Între timp, s-au repliat, adoptând clasamentul Atout France.
În decembrie, filialele franceze ale Google și Amazon au fost amendate cu 100 de milioane de euro, respectiv 35 de milioane, pentru încălcarea legislației franceze de protecție a datelor personale, prin modul în care își utilizau politica de cookie-uri.