Germanii doresc introducerea unei atenţionări privind ambalajele înşelătoare ale produselor
Protecţia consumatorilor constată că practica de a oferi produse cu un conţinut mai mic, la acelaşi preţ sau chiar mai mare, ia amploare.
Articol de Radiojurnal, 22 Septembrie 2023, 21:29
Germanii şi-ar dori, într-o largă majoritate, introducerea unei atenţionări în legătură cu ambalajele înşelătoare ale produselor din supermarketuri. Protecţia consumatorilor constată că practica de a oferi produse cu un conţinut mai mic, la acelaşi preţ sau chiar mai mare, ia amploare.
A relatat corespondentul RRA Vlad Drăghicescu.
Reporter - Vlad Drăghicescu: Într-un sondaj reprezentativ, realizat de YouGov, 77% dintre oamenii intervievaţi se declară în favoarea ideii ca supermarketurile germane să ataşeze la raft avertismente pentru clienţi cu privire la ambalajele înşelătoare. Numai 13% dintre persoanele chestionate se opun acestei măsuri, iar 10% dintre ele refuză să se pronunţe. Ideea atenţionării în legătură cu ambalajele înşelătoare este populară, mai cu seamă în rândurile oamenilor în vârstă de peste 55 de ani, 87% dintre ei fiind pentru. În cadrul sondajului realizat joi, YouGov a intervievat 2.360 de persoane cu vârste de peste 18 ani. Asociaţiile de protecţie a consumatorilor din Germania avertizează asupra trucului numit "shrinkflation", la care apelează în ultima vreme unii producători de bunuri de larg consum sau de alimente. Acesta presupune diminuarea conţinutului în ambalaje, care sunt imperceptibil ori chiar deloc modificate, şi oferirea spre vânzare a produsului la preţul de odinioară. Termenul "shrinkflation" combină cuvântul englezesc "to shrink" - a micşora - cu "inflation" - inflaţie. Propunerile de a marca diminuarea conţinutului produselor la raft în Germania vin după ce, recent, un lanţ francez de supermarketuri a anunţat că va ataşa autocolante pe ambalajele unor produse alimentare afectate de creşteri ascunse de preţuri.