Germania introduce inteligenţa artificială în domeniul bancar
Majoritatea băncilor germane utilizează modelele lingvistice ale OpenAI, care stă la baza chat GPT.
Articol de Vlad Drăghicescu, Bonn, 09 Ianuarie 2025, 14:01
În Germania, activitatea a sute de mii de angajaţi din domeniul bancar se va schimba din acest an, în condiţiile rolului tot mai mare pe care îl au sistemele de inteligenţă artificială în procesele interne ale băncilor.
Pentru multe instituţii financiare germane introducerea acestor sisteme pe scară largă reprezintă o noutate.
Până la finele anului acestuia, toți cei aproximativ 190.000 de angajați ai Kreissparkasse, cel mai mare grup financiar din Germania, vor utiliza un așa-numit chatbot.
La acest asistent personal, dotat cu inteligență artificială, vor avea acces toți angajații, inclusiv cei din administrație, precizează responsabilii băncii.
Pe lângă funcțiile clasice ale inteligențe artificiale generative, noul sistem dezvoltat de bancă va putea accesa o vastă cantitate de cunoștințe interne specifice băncilor de economii, va ajuta la pregătirea documentației în anumite procese și va oferi asistență în vânzări.
Spre deosebire de inteligența artificială obișnuită, inteligența artificială generativă este capabilă nu doar să clasifice datele și să recunoască tipare, ci inclusiv să genereze ea însăși date și să propună cea mai potrivită soluție pentru o problemă.
Majoritatea băncilor germane utilizează modelele lingvistice ale OpenAI, care stă la baza chat GPT.
Băncile spun că inteligența artificială va optimiza și digitaliza procesele interne, în condițiile deficitului tot mai mare de lucrători calificați.