Facebook anunţă simplificări pentru protecţia datelor personale
Anunţul a fost făcut la doar câteva zile după ce şefii de stat şi de guvern din UE au cerut platformelor digitale să protejeze datele personale şi viaţa privată.
Articol de Mihaela Mihai, 28 Martie 2018, 14:37
Facebook anunţă o serie de modificări astfel încât protecţia datelor personale să devină mai simplă. Decizia vine în plin scandal privind folosirea ilegală a informaţiilor a nu mai puţin de 50 de milioane de utilizatori ai reţelei de către firma Cambridge Analytica, specializată în strategie politică.
Reţeaua Facebook a anunţat că evenimentele de săptămâna trecută au demonstrat că firma mai are încă mult de lucru pentru a-şi consolida politicile şi pentru a-i ajuta pe oameni să înţeleagă mai bine modul în care Facebook funcţionează. Reţeaua admite totodată că setările legate de protecţia datelor personale sunt greu de identificat în momentul de faţă, motiv pentru care a decis să înlesnească accesul la aceste informaţii prin opţiuni mai uşor de localizat şi utilizat.
A fost introdus totodată un nou meniu: Privacy Shortcuts, care permite utilizatorilor să îşi îmbunătăţească securitatea contului. Apare de asemenea o nouă opţiune Access Your Information - prin care oamenii pot accesa şi gestiona date legate de postările pe care le-au făcut de-a lungul timpului, de reacţii, comentarii sau căutări.
Facebook anunţă totodată că în săptămânile următoare îşi va actualiza politica de utilizare a datelor pentru a explica mai bine utilizatorilor ce date colectează şi cum le utilizează.
Anunţul de astăzi a fost făcut la doar câteva zile după ce şefii de stat şi de guvern din Uniunea Europeană au cerut reţelelor de socializare şi platformelor digitale să dea dovadă de practici transparente şi să respecte legislaţia comunitară cu privire la protecţia vieţii private şi a datelor cu caracter personal.
Totodată, Comisia Europeană ia în calcul legi mai stricte pentru protecţia consumatorilor în faţa giganţilor internet, prin extinderea şi în domeniul serviciilor "gratuite" digitale a unui nou regulament pentru protecţia datelor cu caracter personal, care va intra în vigoare din luna mai în întreaga Uniunea Europeană. Nerespectarea regulilor ar putea fi sancţionată cu amenzi, care ar putea ajunge la 4 la sută din cifra de afaceri.