Expo Milano 2015, întâmpinată cu proteste și cu un concert Andreea Bocelli
Cu mai puțin de 24 de ore înainte de deschiderea porților Expoziției universale de la Milano, în jur de 800 de studenți din toată lumea au ieșit astăzi pe străzi.
Articol de Elena Postelnicu, Corespondent RRA în Italia, 30 Aprilie 2015, 18:37
Cu mai puțin de 24 de ore înainte de deschiderea porților Expoziției universale de la Milano, în jur de 800 de studenți din toată lumea, printre care se aflau și antagoniști cu cagule pe cap, au ieșit astăzi pe străzi.
Tinerii au aruncat cu ouă și petarde în sediul Consulatului turc de la Milano, iar la una dintre intrările în Expoziție au amplasat sloganul: ”No Expo: o altă lume este posibilă!”
Protestatarii consideră că acest ”mare eveniment” ”sărăcește” lumea și a ”înghițit banii cetățenilor în ultimii ani prin licitații trucate și speculații'.
Pentru vineri se anunță un marș numit ”No Expo May Day”, la care sunt așteptate aprox. 30.000 de persoane.
Din acest motiv, autoritățile de la Milano au suplimentat numărul agenților de poliție dedicat evenimentului expozițional - până la 6.000 de ofițeri. Vor fi sub observație pe lângă zona Expoziției și obiectivele turistice importante din oraș: Duomo, Scala Di Milano și Castel Sforzesco.
Polițiștii au confiscat deja în ultimele 48 de ore zeci de petarde, măști de gaz, bâte de baseball și materiale pentru fabricarea de cocktailuri molotov, găsite în cartierele în care locuiesc reprezentanți ai grupărilor de extremă dreaptă din Milano.
Investiții de 1 miliard de euro
De la 1 mai până la 31 octombrie la Milano se va desfășura Expoziția universală cu tema " Hrănirea planetei. Energie pentru viață", la care sunt prezente 145 de state dintre care 55 cu pavilion, inclusiv România. La acest eveniment mondial sunt așteptați 20 de milioane de vizitatori.
Inaugurarea oficială a expoziției universale este fixată pentru mâine, vineri, la ora locală 12.00, în vreme ce în această seară în Piazza Duomo din centrul orașului Milano va avea loc un concert cu Andreea Bocelli dedicat evenimentului expozițional.
Din străinătate pentru această expoziție universală, la care pe parcursul celor șase luni, vor fi prezenți o mie de miniștri, s-au investit peste un miliard de euro. Emiratele Arabe au investit 72 de milioane de euro, China - 60 de milioane de euro, Germania 58 de milioane de euro.
Urmează Statele Unite ale Americii cu 48 de milioane de euro, Japonia, Mexic, Rusia, dar și țări mai mici ca Moldova, Lituania, Vietnam și Republica Cehă, care au dorit să participe și au cheltuit 4 milioane de euro.
”România trăiește în armonie cu natura”
Țara noastră a investit 3 milioane și jumătate de euro pentru o construcție grandioasă din lemn, care îmbină tradiționalul cu tehnologia și unde - pe lângă prezentarea peisajelor și a orașelor, a produselor ecologice - trei bucătari de elită le vor arată vizitatorilor din întreaga lume ce înseamnă cultura culinară românească.
"România trăiește în armonie cu natura" este mesajul pe care țara noastră îl promovează la acest eveniment expozițional, încercând să ofere vizibilitate României prin evidenţierea tradiţiilor, creativităţii, inovaţiei şi autenticităţii sale.
Potrivit Ambasadorului României la Roma, Dana Constantinescu, participarea țării noastre cu un pavilion în cadrul acestui eveniment mondial este importantă pentru imaginea tarii și a comunității de români din Italia.
”Participarea României la Expo Milano 2015 reprezintă nu numai o oportunitate de promovare a prduselor românești pe piețele internaționale, ci și o ocazie pentru comunitatea românească din Italia de a beneficia în țara gazdă de o prezentare excepțională. Nevoia de a face cunoscută România în ochii străinilor și a italienilor în mod special este un deziderat firesc în contextul în care migrația românească substanțială lansează diplomației românești povocări deja cunoscute publicului” a declarat pentru Radio România Actualități, Dana Constantinescu.
”Sloganul – ”România trăiește în armonie cu natura” care caracterizează pavilionul românesc din cadrul Expoziției este un mesaj de marketing sincronizat cu tendințele globale de a recunoaște rolul benefic al naturii. Totodată el reprezintă și o lecție pentru români, nu în ultimul rând pentru cei din Italia, de a aprecia și a valorifica o resursă de care România dispune din plin. Mă refer la faptul că România este o țară cu un procent de populație rurală încă semnificativ, iar mulți dintre românii din Italia provin din mediul rural. Prin mesajul sloganului României de la Expo Milano 2015, printr-un marketing de calitate, urmărim să punem în valoare tot acest potențial natural al României și să putem dezvolta regiunile rurale ale României de ce nu după modelul celor din Italia care anual atrag milioane de turiști străini și exportă produse alimentare tradiționale pe piețele din străinătate” a mai completat ambasadorul țării noastre la Roma, Dana Constantinescu.
România a participat, după 1989, la toate expoziţiile universale organizate sub egida Biroului Internaţional pentru Expoziţii: Sevilla (Spania) 1992, Hanovra (Germania) 2000, Aichi (Japonia) 2005 şi Shanghai (China) 2010.