Eroarea de pilotaj, posibilă cauză a catastrofei aviatice de la Moscova
Greșelile piloților ar fi provocat accidentul aviatic de la Moscova, de duminică - susțin surse din anchetă citate de presa rusă.
07 Mai 2019, 17:20
Greșelile piloților ar fi provocat accidentul aviatic de la Moscova, de duminică - susțin surse din anchetă citate de presa rusă.
Autoritățile au refuzat să blocheze la sol flota de aparate Suhoi Superjet 100, care au mai avut probleme.
Este prima aeronavă de pasageri construită în epoca postsovietică, iar ministrul transporturilor a declarat că nu sunt motive pentru interzicerea zborurilor până la concluziile anchetei.
Deși experții iau în calcul toate cauzele posibile, pista dominantă este acum cea a unui șir de erori umane.
După cum afirmă surse citate de cotidianul "Kommersant", în cadrul anchetei catastrofei avionului Suhoi Superjet 100 al companiei ruseşti Aeroflot pe Aeroportul Şeremetievo din Moscova, soldată cu 41 de morți, sunt analizate toate cauzele posibile, ipoteza dominantă fiind însă greșelile echipajului.
Experții consideră că piloții au greșit atunci când au condus avionul în norul de furtună, unde acesta a fost lovit de fulger, și când, la puține minute după decolare, au decis să aterizeze cu rezervoarele aproape pline, fără a rămâne în aer pentru a consuma combustibilul și a reduce riscurile la aterizare, aterizarea realizându-se și ea cu greșeli de pilotaj.
Avionul s-a înscris pe traiectoria de aterizare având greutatea maximă, cu o depășire de un kilometru a distanței, dar mai ales a vitezelor orizontală și verticală.
Ca urmare, contactul cu pista a fost dur, avionul a fost proiectat în aer de câteva ori, piloții nereuşind să-l redreseze. Impactul a rupt trenurile de aterizare, ale căror fragmente au spart rezervoarele, combustibilul s-a vărsat pe motoarele încinse și a luat foc.
Avionul a parcurs pista cu partea din spate în flăcări, pasagerii de acolo neavând nicio șansă.
Experții menționează, pe de altă parte, că aterizarea s-a realizat în condiții dificile, în regim manual și fără contact radio permanent cu turnul de control, după ce fulgerul a scos din funcțiune echipamentele electronice.
Concluziile oficiale vor fi formulate ulterior de comisia guvernamentală de anchetă.