Elevii slab pregătiţi, "risc pentru securitatea SUA"
Deşi Statele Unite investesc în educaţia preuniversitară mai mult decât alte ţări dezvoltate, elevii nu sunt pregătiţi să intre în competiţie cu colegii lor din alte ţări, arată un studiu.
21 Martie 2012, 10:01
Un raport privind starea educaţiei în Statele Unite avertizează asupra riscului ca elevii prost pregătiţi să afecteze securitatea şi prosperitatea ţării.
Departamentul de stat şi agenţiile de informaţii se confruntă cu probleme legate de numărul redus al vorbitorilor de limbi străine, iar 75 la sută dintre tineri nu îndeplinesc criteriile pentru a fi recrutaţi în armată din cauza proastei pregătiri fizice, a cazierului sau a nivelului necorespunzător al educaţiei.
Sunt câteva dintre concluziile raportului prezentat de un grup de lucru coordonat de fostul secretar de stat Condoleezza Rice.
Deşi Statele Unite investesc în sistemul public de educaţie preuniversitară mai mult decât alte ţări dezvoltate, elevii nu sunt pregătiţi să intre în competiţie cu colegii lor din alte ţări, arată raportul.
Acesta a fost făcut la iniţiativa Council on Foreign Relations, un grup de reflecţie independent din Statele Unite.
Coordonatorii proiectului sunt fostul secretar de stat Condoleezza Rice şi fostul şef al sistemului de şcoli publice din New York, Joel Klein.
Datele raportului sunt dure: un sfert dintre elevi nu reuşesc să absolve liceul în decurs de 4 ani, iar în cazul afro-americanilor sau hispanicilor e vorba de un procent de aproape 40 la sută.
Deşi Statele Unite sunt o naţiune formată în mare parte din imigranţi, 8 din 10 americani vorbesc doar limba engleză.
În plus, din ce în ce mai puţine şcoli predau limbi străine.
Printre limbile la care departamentul de stat are cele mai mari probleme în a-şi găsi vorbitori sunt chineza, coreana, rusa şi turca.
"Dintre ţările mari, suntem societatea în care se vorbesc cele mai puţine limbi străine. Oamenii fac câteodată astfel de cursuri, dar sunt pur şi simplu incapabili să spună cele mai elementare propoziţii în limbile respective."
"Deci nivelul educaţiei în ceea ce priveşte limbile străine în şcolile noastre nu e prea bun", a declarat fostul secretar de stat, Condoleeza Rice.
Istoria Statelor Unite, o necunoscută pentru tinerii americani
Condoleeza Rice pledează şi pentru mai multe ore de educaţie civică şi spune că prea mulţi copii nu ştiu nimic despre istoria sau instituţiile Statelor Unite.
Raportul mai arată că mai puţin de un sfert dintre elevii de liceu sunt pregătiţi să facă faţă facultăţii la toate materiile de bază.
Mulţi dintre ei au dificultăţi în a-şi găsi o slujbă, după cum atrage atenţia fostul şef al sistemului de şcoli publice din New York, Joel Klein.
"Nu le oferim suficientă educaţie copiilor noştri în ziua de astăzi. În plus, faţă de acum 50 de ani, când cu o diplomă de absolvire a liceului puteai să prinzi o slujbă bună – acele zile au apus."
"Trebuie să înţelegem că într-o economie globală, competitivă şi axată pe dezvoltarea tehnologică, ori punem la punct educaţia, ori ne subminăm eforturile", a declarat Joel Klein.
Raportul avertizează că eşecul Statelor Unite privind pregătirea elevilor îi face pe aceştia să fie necompetitivi şi pune în pericol capacitatea ţării de a prospera în cadrul economiei globale şi a-şi menţine rolul de lider la nivel mondial.
Printre recomandările făcute e punerea unui accent mai mare pe domenii ca ştiinţa, tehnologia şi limbile străine, în paralel cu dezvoltarea abilităţilor de a rezolva probleme în mod creativ.
În plus, elevilor ar trebui să li se ofere mai multe alternative, dar şi mai multă competiţie, iar celor dezavantajaţi statul ar trebui să le asigure şansa de a nu rămâne în şcoli slabe fără nicio opţiune.