Doliu naţional în Grecia în urma tragediei feroviare
Premierul Greciei a anunţat trei zile de doliu naţional în urma tragediei feroviare din centrul ţării în care au murit cel puţin 39 de oameni şi 85 au fost răniţi.
Articol de Michaela Lamprinidou, 01 Martie 2023, 13:53
Premierul Greciei a anunţat trei zile de doliu naţional în urma tragediei feroviare din centrul ţării în care au murit cel puţin 39 de oameni şi 85 au fost răniţi.
Două trenuri, unul de călători, cu 346 de pasageri de la Atena, şi un marfar care venea de la Salonic s-au ciocnit frontal cu puţin înainte de miezul nopţii.
Cauzele accidentului sunt necunoscute în acest stadiu, dar Societatea Elenă de Transport Călători, OSE, acuză lipsa sistemelor electronice de control, care ar fi împiedicat coliziunea.
După stația făcută la gara din Larisa, cele două trenuri circulau pe aceeași linie timp de aproximativ 12 minute, potrivit unor declarații făcute de cadre ale OSE.
Primele două vagoane zdrobite au deraiat și a izbucnit un incendiu. Întregul aparat de stat s-a mobilizat de urgență pentru a ajunge la locul accidentului.
Excavatoarele și echipele de salvare caută încă sub resturile vagoanelor supraviețuitori sau trupurile pasagerilor. Premierul grec Kyriakos Mitsotakis s-a fost deplasat la fața locului, unde este informat despre cauzele tragediei.
Majoritatea pasagerilor erau tineri, care se întorceau de la carnavalul tradițional din orașul Patra. Erau și studenți care preferau trenul de noapte, acestea fiind mai ieftin. Ironie tragică, potrivit programului anunțat ieri de guvern, astăzi, premierul grec ar fi inaugurat Centrul de Telemanagement și Semnalizare Electronică al rețelei feroviare din Grecia de Nord. Numai că, potrivit președintelui conducătorilor feroviari OSE, Kostas Genidounias, acest centru nici măcar nu există, iar sistemele moderne de GPS cumpărate demult nu au fost niciodată instalate.
El a mai declarat pentru mass-media greceşti că nimic nu funcționează nici indicatoare, nici semnale luminoase, nici controlul circulației feroviare.
Totul se face manual. Dacă ele ar fi funcționat, conducătorii noștri ar fi văzut semnalele roșii și trenurile s-ar fi oprit dinainte la distanță. Am semnalat în nenumărate rânduri această problemă.
Acesta nu a fost un moment nefericit, ci un asasinat, a ținut să sublinieze Kosta Genidounias.