Deputat din Rusia: "KFC şi McDonald's să fie declarate agenţi străini"
"Bani pe care îi lăsăm la fast food se duc în străinătate", a explicat deputatul. El a propus ca reclamele acestor restaurante să fie marcate ca "produs al unui agent străin".
Articol de Sergiu Şteţ, 24 Noiembrie 2017, 11:24
Deputatul Dumei de Stat a Rusiei Boris Cernîşov propune ca McDonald's şi KFC să fie declaraţi agenţi străini în Rusia. Deputatul mai propune ca şi în cazul altor reţele de restaurante de tip fast food din Rusia să se procedeze la fel şi să fie declarate agenţi străini în Rusia, iar reclama la preparatele acestor restaurante să fie marcată ca "produs al unui agent străin".
O solicitare cu această iniţiativă, Cernîşov a transmis-o şefului Rospotrebnadzor - Serviciul federal pentru supravegherea în domeniul protecţiei drepturilor consumatorilor şi bunăstării populaţiei din Rusia, Anna Popova, şi şefului adjunct al Serviciul federal pentru supravegherea în domeniul protecţiei drepturilor consumatorilor şi bunăstării populaţiei, Aleksandr Jarov.
Potrivit declaraţiilor parlamentarului, restaurantele de tip fast food şi reclama lor agresivă cheamă cetăţenii ruşi la un stil de viaţă nesănătos şi induc valorile străine. Totodată, se pierde popularitatea bucătăriei tradiţionale ruse. "Ideologia fast-food-ului este lupta împotriva stilului de viaţa sănătos. Noi consumăm mâncare care nu este specifică noua, tradiţională. Consumul permanent al produselor preparate din ingrediente nocive, cum ar fi de exemplu din ulei de palmier afectează organele interne, generează boli ale plămânilor, inimii, rinichilor, ficatului şi duc la obezitate. Bani pe care îi lăsăm la fast food se duc în străinătate", a explicat Cernîşov.
Potrivit declaraţiilor deputatului, toate acestea aduc un prejudiciu semnificativ naţiunii ruse, în general. "Ca urmare, solicit ca McDonald's să fie declarat agent străin în Rusia, dar şi alte reţele de tip fast food şi să se întărească controalele asupra acestor instituţii şi asupra produselor lor. De asemenea, sunt convins de faptul că absolut toate mesaje publicitare şi bannerele din aceste unităţi ar trebui să aibă marcaje "produse ale unui agent străin" ", a adăugat Cernîşov.
În luna aprilie, Ministerul rus al Sănătăţii a propus limitarea publicită'ii pentru produsele de tip fast food, băuturile carbogazoase şi dulciuri. După cum a aflat mass-media, această idee a fost inclusă în strategia de formare a unui stil de viaţă sănătos al populaţiei din Rusia până în 2025.
Cu toate acestea, Ministerul Comunicaţiilor nu a sprijinit iniţiativa. În vara acestui an, ministrul Sănătăţii, Veronika Skvorţova, a declarat că va continua să susţină limitarea publicităţii pentru produsele alimentare dăunătoare.