Dacia Sandero, cea mai vândută maşină "low cost" din Spania
Cu aproape 1700 de maşini vândute, Dacia se situează pe primul loc, depăşind modele ca Mégane de la Renault, Xsara de la Citroën sau Ibiza de la Seat.
02 Februarie 2013, 13:23
Din cauza crizei, maşinile low cost au devenit prima opţiune pentru spaniolii care vor un autoturism nou.
Raportul preţ-calitate, dar şi un program guvernamental care subvenţionează achiziţia de maşini noi, au adus Dacia Sandero pe primul loc în topul vânzărilor din ianuarie 2013, în Spania.
Promovat la un preţ de bază de 4700 de euro, modelul Sandero a devenit un succes pe piaţa spaniolă.
Cu aproape 1700 de maşini vândute, Dacia se situează astfel pe primul loc, depăşind modele ca Mégane de la Renault, Xsara de la Citroën sau Ibiza de la Seat.
De altfel, vânzările Dacia Sandero au fost cu 177,4% mai mari decât în ianuarie 2012, potrivit datelor furnizate de asociaţiile de fabricanţi, de reprezentare şi de vânzatori de maşini.
Creştere uşoară a vânzărilor de automobile
Presa spaniolă subliniază costul de achiziţie scăzut al autoturismului fabricat în România: 4700 de euro pentru maşina cu dotări standard, cu cei 2000 de euro din subvenţia guvernului incluşi în preţ.
Portalul economic Cinco Días şi cotidianul El País au remarcat că Dacia a fost pariul firmei Renault încă de la jumătatea deceniului trecut, cu scopul de a câştiga piaţa maşinilor ieftine.
Primul model, aminteşte presa spaniolă, a fost Logan, urmat de Duster şi de Sandero, care se fabrică şi se vinde şi în America de Sud.
După Sandero, pe locul doi în topul vânzărilor, este Nissan Qashqai, cu 1.578 înmatriculări (costă 19.500 euro), urmat de Renault Megane, lider în 2012, Seat León şi Citroen C4.
Aproximativ 70% din maşinile vândute în Spania în luna ianuarie au motor diesel, în timp de hibrizii şi electricele au ajuns la 2,4% din piaţă.
Asociaţiile citate au subliniat că planul de subvenţie pentru sectorul autoturismelor ajută la schimbarea tendiţelor pe piaţă şi la o creşterea uşoară a vânzărilor, după ce timp de mai mulţi ani, acest domeniu a înregistrat pierderi uriaşe, a distrus locuri de muncă şi a atras după sine închiderea a 40 de mii de IMM-uri.