Criză în turismul din Franţa
Franţa este o ţară unde turismul aducea peste 170 de miliarde de euro pe an.
Articol de Daniela Coman, corespondent RRA în Franța, 28 Iulie 2020, 07:53
Franţa este o ţară unde turismul aducea peste 170 de miliarde de euro pe an. Acum Parisul este mai mult gol, iar operatorii din turism spun că este cea mai grea criză prin care au trecut vreodată, resimțită mai ales de hotelurile de lux
Multe nici nu au deschis, pentru că le lipsește clientela bogată, ce sosea, în general, din Statele Unite, China, Orientul Mijlociu, Rusia sau Japonia.
Absența turiștilor străini determină o reacție în lanț, pentru că afectează și afacerile restaurantelor, ale magazinelor de lux, obiectivelor culturale, parcurilor de distracție și ale altor activități de petrecere a timpului liber.
Parisul este mai gol ca în nici o altă vară, monumentele și muzeele emblematice ale capitalei franceze au de două, trei ori mai puțini vizitatori decât de obicei.
Pe lângă pierderile înregistrate de turismul clasic vin cele ale turismului de afaceri și cele rezultate ca urmare a anulării unor evenimente: concerte, festivaluri, competiții sportive.
Există o compensație în faptul că 70% dintre francez au ales destinații din propria țară, numai că ei au alte preferințe decât turiștii străini și nu cheltuie la fel de mult.
În Franța turismul înseamnă 173 de miliarde de euro pe an, adică aproape 8% din Produsul Intern Brut.