Costuri mai mari pentru firmele de transport
Comisia de Transporturi din Parlamentul European urmează să voteze joi un pachet legislativ care a provocat proteste ample în Europa de Est.
Articol de Florin Lepădatu, 19 Septembrie 2019, 08:12
Comisia de Transporturi din Parlamentul European urmează să voteze joi un pachet legislativ care a provocat proteste ample în Europa de Est.
În document, denumit Mobilitate 1, se prevede obligaţia ca şoferii de camioane care au curse în Uniunea Europeană să se întoarcă acasă o dată pe lună.
Aceasta presupune costuri mai mari pentru firme şi, totodată, creşterea poluării, spun transportatorii.
În aceste condiţii, firmele româneşti care lucrează în Europa de Vest ar fi din start dezavantajate şi riscă să fie eliminate de pe piaţă, după cum a explicat pentru Radio România Actualităţi, secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România, Radu Dinescu: "Având în vedere poziţia României în Europa şi nivelul de dezvoltare economică a României, practic obligaţia de a întoarce un vehicul în ţara de înmatriculare odată la patru săptămâni ar constitui un element de eliminare din piaţa de transporturi europeană."
În România sunt înscrise peste 30.000 de firme de transport, din care jumătate au curse în Europa de Vest, ne-a transmis reporterul RRA, Alex Lancuzov.