Consumatorii online nu vor mai fi discriminaţi
Începând de luni, consumatorii online nu vor mai fi discriminaţi pe motive de naţionalitate sau loc de reşedinţă.
Articol de Florin Lepădatu, 04 Decembrie 2018, 07:47
Începând de luni, consumatorii online nu vor mai fi discriminaţi pe motive de naţionalitate sau loc de reşedinţă.
Noul regulament privind geoblocarea va ridica restricţiile şi va facilita comerţul electronic în beneficiul consumatorilor şi al companiilor, prin normalizarea accesului la preţuri, vânzări şi condiţii de plată.
Amalia Bojescu are mai multe detalii: "Geoblocarea este o practică discriminatorie, care împiedică accesarea unui magazin online, găzduit într-un stat membru, de către cetăţenii unui alt stat membru, în esenţă îngrădind accesul la anumite servicii sau produse.
Această practică este posibilă prin blocarea accesului la web-site-uri, refuzarea livrării sau aplicarea unor preţuri diferenţiate în funcţie de naţionalitate, ţară de reşedinţă sau locaţia consumatorului.
Sectoarele cele mai afectate sunt cele electronice, electrocasnice şi hardware.
Noile măsuri vor duce la eliminarea obstacolelor nejustificate precum redirecţionarea către site-ul din ţara consumatorului sau cerinţa de a plăti cu un card de debit sau de credit dintr-o anumită ţară.
Drept urmare se va pune capăt discrimnării online pe motive de naţionalitate sau loc de reşedinţă.
Nu doar consumatorii vor avea de câştigat, ci şi companiile.
Printre beneficii se numără asigurarea unui acces mai bun la produsele şi serviciile oferite online, crearea unui nivel sporit de certitudine pentru companii şi mai ales consolidarea încrederii consumatorilor.
Iniţiativa face parte din strategia pentru piaţa unică digitală şi se alătură altor reuşite recente, precum eliminarea taxelor de roaming şi acordul privind accesarea serviciilor de conţinut online la nivel transfrontalier."