Consumatorii învaţă să cheltuiască şi să consume mai puţin
Articol de Radiojurnal, 15 Noiembrie 2023, 15:11
Consumatorii învaţă să cheltuiască şi să consume mai puţin, pe fondul creşterii costului vieţii şi al schimbărilor climatice, care reprezintă motive de îngrijorare pentru marea majoritate, 94% dintre cei care au răspuns la întrebările din cadrul unei analize a Ernst & Young, una dintre cele mai mari companii de consultanţă financiară şi audit din lume.
Îngrijorarea îi determină pe mai mult de jumătate dintre oameni la nivel global să plănuiască să cumpere mai puţin în viitor, în încercarea de a economisi bani şi pentru că simt că nu au nevoie de articole noi.
Aproape jumătate dintre ei se gândesc să schimbe alimentele pe care le consumă, din cauza creşterii preţurilor, iar aproape 30% au fost deja nevoiţi să facă noi alegeri. Impactul resimţit merge dincolo de alimente şi produse.
48% dintre persoanele intervievate, cu vârste cuprinse între 18 şi 42 de ani se relochează sau se gândesc să se relocheze într-o zonă cu o climă mai blândă, potrivit analizei companiei Ernst & Young.