Consiliul și Parlamentul European au stabilit textul final pentru regulamentul Euro 7
Consiliul și Parlamentul European au stabilit textul final pentru regulamentul Euro 7 privind emisiile produse de motoarele cu combustie.
Articol de Florin Lepădatu, 19 Decembrie 2023, 15:11
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI - Consiliul și Parlamentul European au stabilit textul final pentru regulamentul Euro 7 privind emisiile produse de motoarele cu combustie. Pentru prima dată, reglementările cuprind toate tipurile de vehicule din transportul rutier, de la automobile până la vehiculele de mare tonaj și de la vehicule cu motor cu combustie internă până la cele electrice.
Bogdan Isopescu are detalii: ”Monitorizarea particulelor se înăsprește pentru toate tipurile de vehicule, pentru că va fi cuantificată poluarea pornind de la particulele cu dimensiuni mai mici de 10 nanomicroni în loc de 23, cum era cazul în legislația Euro 6. În cazul vehiculelor grele, limitele de poluare nu doar că se înăspresc, dar vor fi monitorizate și alte tipuri de substanțe care nu apăreau în legislația Euro 6, cum ar fi protoxidul de azot. Pentru prima dată, apar condiții și pentru emisiile generate de frânare prin plăcuțele de frână sau cauciucuri. Pentru mașinile și dubițele electrice vorbim de o limită de 3mg/km, iar pentru vehiculele electrice mai grele avem 5mg/km. Pentru vehiculele cu motoare termice vorbim de limite între 7 și 11 miligrame, în funcție de tonaj. O altă condiționalitate vizează durata de viață a bateriilor vehiculelor electrice, în condițiile în care producerea și reciclarea acestor baterii este un proces costisitor și cu amprentă mare de carbon. Avem 200.000km sau 10 ani de funcționare pentru mașinile și dubițele electrice. Regulamentul va fi aplicabil de la date diferite, în funcție de vehicul și avem între 30 și 60 de luni, raportat la data intrării în vigoare a reglementărilor.”/RADOR RADIO ROMÂNIA/