Comisia Europeană a lansat strategia privind piaţa unică digitală
Strategia pieţei unice digitale lansată de CE miercuri îşi propune să urgenteze încheierea negocierilor între statele membre privind normele comune de protecţie a datelor.
06 Mai 2015, 20:00
Comisia Europeană a lansat azi strategia pieţei unice digitale, descrisă de preşedintele Jean-Claude Juncker ca fiind unul dintre proiectele importante ale mandatului său.
Aceasta pune bazele unei pieţe unice a telecomunicaţiilor în Uniunea Europeană.
Strategia pieţei unice digitale lansată de Comisia Europeană astăzi îşi propune să urgenteze încheierea negocierilor între statele membre privind normele comune de protecţie a datelor, dar şi reformarea domeniului telecomunicaţiilor de pe teritoriul Uniunii.
Documentul prezintă, între altele, noi norme privind drepturile de autor în acord cu noile tehnologii, dar şi simplificarea celor pentru cumpărăturile on-line.
"Nu vrem să distrugem sistemul bazat pe principiul teritorialităţii în sistemele de telecomunicaţii dar trebuie să le permitem cetăţenilor noştri accesul legal dincolo de frontierele statelor membre", a spus Andrus Ansip, vicepreşedinte, comisar pentru agenda digitală.
Tot astăzi, Comisia Europeană a lansat o anchetă extinsă privind practicile anticoncurenţiale în domeniul comerţului electronic.
Aceasta a fost anunţată în martie de comisarul pentru concurenţă, Margarethe Vestager, şi îi vizează pe giganţii internetului cum ar fi Amazon şi Google, dar şi alte companii transfrontaliere din domeniul comerţului cu aparate electronice, îmbrăcăminte şi încălţăminte, precum şi conţinut digital.