Citaţie la proces în loc de Like pe Facebook
O Înaltă Instanţă din Marea Britanie a decis ca site-ul de socializare să fie folosit într-o cauză în care existau dificultăţi în localizarea uneia dintre părţi. Avocaţii spun ca acest lucru ar putea deveni regulă.
Articol de Paul Poteraşi, 21 Februarie 2012, 18:40
Plângerile penale pot fi de acum deservite în Marea Britanie prin intermediul reţelei de socializare Facebook, după ce o Înaltă Instanţă a dat o hotărâre în acest sens, transmite The Telegraph.
Judecătorul Teare a fost de acord ca site-ul de socializare să fie folosit într-o cauză comercială în care existau dificultăţi în localizarea uneia dintre părţi.
Facebook este folosit cu regularitate pentru citaţii în cazul plângerilor din Australia şi Noua Zeelandă şi a fost folosit de mai multe ori până acum şi în Marea Britanie.
Cu toate acestea, este pentru prima dată în Marea Britanie când este aprobată folosirea acestuia de o instanţă superioară.
Avocata Jenni Jenkins, care reprezintă una dintre părţile din acest caz, susţine că hotărârea dată de instanţă poate reprezenta un precedent şi poate deveni o regula în viitor.
"Este o evoluţie naturală. O Înaltă Curte deja a permis ca o plângere să fie deservită printr-un ordin de Twitter, deci era doar un hop de trecut până când şi Facebook să facă acest lucru", a spus Jenni Jenkins.
În 2009, judecătorul Lewison a permis printr-un ordin identificarea unei persoane prin intermediul Twitter în condiţiile în care datele despre aceea parte erau cunoscute doar de reţeaua de socializare, iar un alt mod de a găsi persoana respectivă nu exista.
În luna martie a anului trecut un alt judecător a dat un ordin ca Facebook să ajute într-un caz, însă atunci era o instanţă locală.
Plângerea în valoare de 2,1 milioane de dolari prezentată la Înalta Curte a fost făcută de două firme de investiţii, împotriva unei firme de brokeraj dar şi a unora dintre angajaţii acesteia.
Firmele de investiţii spuneau că firma de brokeraj a majorat în mod semnificativ comisionul şi încercau să îşi recupereze fondurile.
De partea cealaltă, firma neagă acuzaţiile şi susţine că dacă ar fi răspunzătoare ar trebui să îşi recupereze o parte din fonduri de la cei doi angajaţi.
Firma de brokeraj a solicitat ca plângerea împotriva unuia dintre angajaţi să fie trimisă la ultima sa adresă, însă deoarece au existat dubii ca acesta ar mai locui încă acolo s-a apelat la ajutorul Facebook.
Judecătorul Teare a întrebat fima dacă poate verifica faptul că angajatul are respectivul cont de Facebook.
Instanţa a auzit că Fabio de Biase era prieten pe site-ul de socializare cu unii colegi de ai săi de la muncă şi că folosea acel cont deoarece acceptase cererile de prietenie venite de la câţiva angajaţi ai firmei.