Cercetările în cazul avionului dispărut, extinse şi în alte zone
Malaezia a cerut ajutor internaţional pentru a putea extinde căutările în alte două zone, una spre Marea Caspică, iar alta spre sudul Oceanului Indian.
16 Martie 2014, 14:22
Echipe de salvare din 25 de ţări iau parte în prezent la operaţiunile de căutare a avionului malaezian dispărut de opt zile.
Potrivit unor diplomaţi de la Kuala Lumpur, citaţi de Reuters, Malaezia a cerut ajutor internaţional pentru a putea extinde căutările în alte două zone, una spre Marea Caspică, iar alta spre sudul Oceanului Indian.
Şi poliţia extinde ancheta. În investigaţii sunt implicaţi acum angajaţi din personalul de sol al aviaţiei, pasageri şi membri ai echipajului.
După 34 de ani de experienţă, pilotul Paul Mitu exclude posibilitatea unei întreruperi totale a sistemelor de comunicaţii.
Într-o declaraţie pentru România Actualităţi, el spune că, pentru siguranţa navigaţiei, orice aparat de linie este dotat cu două sisteme de tip transponder.
"Toate avioanele pentru siguranţa zborului sunt prevăzute cu două sisteme de acest gen, transponder. Ca atare, să explici că un pilot atât de bine pregătit să cunoască şi să decupleze cele două aparate dintr-o dată, mi se pare exclusă posibilitatea asta.
"Toate avioanele, în afară de faptul că sunt dirijate şi sunt sub spraveghere radar, orice ţară pe unde se zboară şi trec linii aeriene, sunt supravegheate şi de radarele de supraveghere militare. Ca atare, schimbarea de direcţie la 90 de grade fără ca nimeni să nu-l vadă, mi se pare exclusă", spune Paul Mitu.
Paul Mitu a reuşit în august 1980 să evite un accident aviatic.
El pilota un avion de tip Tupolev 154 şi a amerizat în Oceanul Atlantic.
Incident similar în 1962
Aeronava Boeing 777, care a dispărut fără urmă acum peste o săptămână, aduce aminte de un accident petrecut în 1962, când un avion militar cu 107 persoane la bord nu a mai ajuns în Vietnam şi nu a mai fost găsit niciodată.
Căutarile în Oceanul Pacific, la care au participat 48 de avioane şi opt vase, au fost în zadar - avionul nu a fost găsit nici până astăzi, iar cauza dezastrului rămâne un mister.
Potrivit relatărilor din acea vreme ale publicaţiei "New York Times", la o oră şi jumătate după decolarea de la o bază americană din California, turnul de control pierdea contactul radio cu aparatul de zbor.
După alte câteva ore, specialiştii au venit cu varianta unei explozii în aer şi prăbuşirea imediată în ocean.
Cazul din 1962 este unul dintre puţinele în care anchetatorii dezastrelor aeriene nu pot da un verdict, deorece le lipseşte proba - avionul prăbuşit.