CE: Trecerea la învățământul online riscă să agraveze inegalitățile
Articol de Carmen Gavrilă, 12 Noiembrie 2020, 20:04
În România trecerea la învățământul online riscă să agraveze inegalitățile deja mari din sistem, în pofida măsurilor de atenuare a impactului epidemiei de coronavirus asupra educației - este concluzia referitoare la țara noastră din Monitorul Anual ale Educației și Formării, publicat astăzi de Comisia Europeană. Cu detalii redactorul nostru Carmen Gavrilă.
Reporter: În cazul României raportul notează că s-au depus unele eforturi pentru îmbunătățirea calității educației și a îngrijirii preșcolarilor și pentru consolidarea formării inițiale a cadrelor didactice, dar în document se atrage atenția că este necesară îmbunătățirea competențelor digitale ale profesorilor, ale instructorilor și ale elevilor și studenților şi este necesară asigurarea unei mai bune dotări a școlilor cu echipamente digitale. De asemenea, numeroși tineri români au un nivel inadecvat în ce privește competențele de bază, iar în România asigurarea educației și formării de calitate și relevante pentru piața muncii reprezintă în continuare o problemă.
Monitorul European mai arată că în România contextul socio-economic afectează în mod semnificativ performanțele elevilor și studenților, limitând rolul pe care îl poate juca educația ca garant al egalității de șanse.
(PH)