Catalunia are o pagină de prezentare în engleză
Agenţia catalană de ştiri a lansat prima pagină de internet în engleză despre Catalunia. Iniţiatorii cred că acest demers este necesar pentru a proiecta imaginea regiunii la nivel mondial.
28 Septembrie 2010, 18:31
Odată cu aniversarea a 10 ani de existenţă, agenţia Catalană de ştiri, entitate publică regională, a creat şi lansat pagina web www.catalannewsagency.com, prima pagină de ştiri pe internet în limba engleză despre Catalunia, după cum a spus directorul Saul Gordillo la prezentarea noii pagini, la Madrid, în faţa corespondenţilor străini acreditaţi în Spania.
Construită pe trei blocuri de informaţie, pagina web a agenţiei publice catalane oferă gratuit cele mai importante ştiri din regiune contextualizate, o secţiune tip blog destinat interpretării aspectelor istorice, culturale, politice şi economice, văzute de politicienii momentului, din toate partidele politice catalane, sau de personalităţile reprezentative ale instituţiilor catalane sau organizaţiilor din diverse domenii şi un newsletter în limbile engleză, franceză şi germană.
Creatorii proiectului, jurnalişti de la Agenţia Catalană de ştiri (ACN) care doresc să acopere astfel un gol pe piaţa informaţiilor destinate presei internaţionale, spun că noua pagină web dispune de ştiri în format text, audio şi video, create în limba engleză şi oferite de luni până vineri, pe portalul actualizat şi care poate fi accesat din orice colţ al lumii.
Prima provocare mare a noii pagini web a agenţiei sunt alegerile parlamentare regionale din 28 noiembrie, considerate cheie pentru situaţia politică la nivel naţional.
Din acest motiv, o pagină cu informaţii în limba engleză este necesară pentru a proiecta imaginea Cataluniei la nivel mondial, cred jurnaliştii catalani şi este o sursă de informaţii verificate şi riguroase despre acest eveniment, dar şi un instrument de înţelegere a realităţii din regiune.
Agenţia Catalană de ştiri este condusă de un consiliu format din reprezentanţi desemnaţi de guvernul regional cu sediul la Barcelona, în proporţie de 70%, şi de cei ai societăţii instituţiilor publice de presă din Catalunia (radio, tv, agenţie), restul de 30%.
Finanţarea este 70% publică, restul de 30 de procente fiind asigurat din publicitate şi abonamente.