Campania electorală din R.Moldova, "reflectată neechilibrat"
Consiliul Coordonator al Audiovizualului din Republica Moldova a avertizat public mai multe posturi de televiziune pentru reflectarea neechilibrată a campaniei electorale.
Articol de Natalia Zaharescu-Radio Chişinău, 07 Noiembrie 2014, 18:38
Consiliul Coordonator al Audiovizualului din Republica Moldova a avertizat public mai multe posturi de televiziune pentru reflectarea neechilibrată a campaniei electorale.
În urma unei monitorizări efectuate de la începutul perioadei electorale, Consiliul a constatat că majoritatea televiziunilor difuzează în ştiri materiale care ar favoriza pe unii candidaţi.
Acest lucru confirmă concluziile societăţii civile, care a prezentat anterior un raport de monitorizare a presei.
Raportul de monitorizare realizat de Consiliul Coordonator al Audiovizualului arată că unele posturi de televiziune au difuzat preponderent ştiri care au favorizat partidele de guvernare, iar altele, dimpotrivă, au prezentat mai mult poziţia partidelor neparlamentare şi a celor din opoziţie.
"La toate cele 13 posturi care au fost supuse monitorizării există, într-adevăr, un echilibru între partidele de guvernare şi cele de opoziţie sau extraparlamentare. Este foarte bine, dar noi ne-am dori foarte mult ca acest echilibru să existe la fiecare post de televiziune în parte", a spus preşedintele CCA, Dinu Ciocan.
Totodată, a fost menţionată atitudinea echilibrată a postului public de televiziune şi a postului privat PRO TV Chişinău, care nu au fost supuse avertizărilor publice.
MOLDOVA 1 a reuşit să ofere spaţiu de emisie în ştiri tuturor candidaţilor înscrişi în cursă, a menţionat membrul CCA Mariana Onceanu-Hadârcă.
"Se pare că este pentru prima dată când radiodifuzorul public a reuşit să respecte întrutotul, se vede că a făcut şi eforturi enorme, pentru a acorda timp de antenă cât mai echilibrat, pentru a cuprinde întreg eşichierul politic", spune Mariana Onceanu-Hadârcă.
Mass media, în campania electorală, este monitorizată şi de trei organizaţii non-guvernamentale de media - Asociaţia Presei Electronice, Asociaţia Presei Independente şi Centrul pentru Jurnalism Independent.
Potrivit unui raport prezentat recent, cea mai mare parte a presei din Republica Moldova nu reflectă campania electorală corect şi echidistant.
O parte dintre televiziunile monitorizate promovează anumiţi actori politici, iar fiecare a şasea ştire este părtinitoare, se mai arată în raportul organizaţiilor de media.