Autorităţile din China "vor liberaliza piaţa turismului"
Potrivit estimărilor, 100 de milioane de chinezi sunt doritori de vacanţe şi călătorii în străinătate.
Articol de Sergiu Şteţ, Shanghai, 28 Mai 2010, 16:29
Autorităţile din China au anunţat că vor liberaliza treptat piaţa turismului şi vor permite operatorilor străini să activeze în turismul extern. Potrivit estimărilor, 100 de milioane de chinezi sunt doritori de vacanţe şi călătorii în străinătate.
Ar fi un impuls important pentru industria turismului internaţional, după dificultăţile din 2009, când criza economică mondială i-a făcut pe oameni mai atenţi cu cheltuirea banilor, iar vacanţele au ieşit dintre priorităţi.
Barometrul Agenţiei ONU pentru turism constată deja un reviriment de 7% în primele două luni din 2010 şi anticipează o creştere de 3-4% pentru întregul an. Europa, cotată ca principală destinaţie turistică a lumii, îşi revine totuşi mai lent, iar marii operatori, în special din Germania, contează acum şi pe invazia turiştilor chinezi.
Proiectul de liberalizare va fi finalizat până la sfârşitul acestui an. Accesul firmelor străine pe piaţa turismului extern din China se va face gradual. Până acum, operatorii străini aveau acces doar la turismul intern.
Vacanţele şi călătoriile în străinătate cunosc însă o creştere rapidă în China şi sunt şi foarte profitabile. Companii importante şi-au înfiinţat deja în China agenţii de turism, chiar dacă au avut câştiguri foarte mici sau au lucrat chiar în pierdere. Printre numele importante se numără TUI din Germania sau JTB din Japonia.
China, a doua destinaţie preferată de germani
Şeful Administraţiei Naţionale a Turismului din China a anunţat la Forumul Internaţional de Turism şi Călătorii că numărul persoanelor care vor cumpăra pachete de turism extern va fi de aproximativ 100 de milioane în anul 2015.
Bugetul mediu alocat de un chinez este acum de 1.000 de dolari, astfel că în 2015 cifra de afaceri totală în domeniul turismului extern va depăşi 100 de miliarde de dolari.
Directorul executiv al Departamentului de Turism din Germania, Petra Hedorfer, a declarat că, momentan, China este a doua piaţă ca importanţă pentru Germania. În ceea ce priveşte potenţialul - a mai spus oficialul german -, China este cu siguranţă cea mai importantă piaţă.
Conform datelor Departamentului de Turism, în primele trei luni ale acestui an, sosirile din China în Germania au depăşit pentru prima dată numărul turiştilor japonezi. Marii operatori şi lanţurile de hoteluri au început să se pregătească pentru creşterea afluxului de turişti din China.
Investiţiile în publicitate au crescut spectaculos şi sunt angajaţi un număr tot mai mare de vorbitori de limbă chineză. Hotelurile şi-au trecut în oferte micul dejun cu specific chinezesc, total diferit de cel european. După adoptarea reglementărilor de liberalizare a turismului extern din China, măsurile vor fi aplicate gradual.
În prima fază vor fi în vigoare doar în anumite oraşe şi regiuni, pentru a se vedea impactul asupra pieţei şi pentru efectuarea eventualelor corecţii necesare. Va fi mai greu pentru firmele autohtone de turism - a comentat şeful Administraţiei Turismului din China - şi ar trebui să se pregătească pentru concurenţă încă de pe acum, pentru a face faţă operatorilor internaţionali.